אתרי KSP ואייבורי: כמו לפני שנים
ניסיתם פעם לעשות מחקר שוק באתרים של KSP ואייבורי? זה כמעט בלתי אפשרי. הטכנולוגיה והקידמה כמו פסחו על האתרים של רשתות חנויות המחשבים הגדולות
<< יש פתרון לבעיה הגדולה ביותר של אנדרואיד. ובארץ?
אין הרבה רשתות של חנויות מחשבים שמוכרות ציוד מתקדם עם פריסה ארצית נרחבת כמו של KSP ואייבורי. אפשר להתווכח עד אינסוף לגבי טיב השירות שלהן אבל דבר אחד בטוח - האתרים של KSP ואייבורי לא אסתטיים, לא נוחים לניווט וממש לא מבינים את הקהל שלהם. כל גולש באתרים שלהן עובר חוויה מתסכלת.
רושם ראשוני
יש ביטוי גרמני ידוע שבתרגום חופשי אומר: "הרושם הראשוני הוא הרושם האחרון". כמה שזה נכון.
נכנסנו לאתר של KSP. לפני שנוכל לדפדף במוצרים בעצמנו אנו נאלצים לבחור סניף. זה לא משנה איזה נבחר כי זה לא משפיע על שום דבר. סתם צעד מיותר. נבחר בסניף כרמיאל, כי מה זה משנה באמת?
נטען לנו עמוד עמוס פלאש ואנימציות שמכאיבות לעיניים. בעמוד יש רשימה של מוצרים אקראיים וסרגל כפתורים עשוי פלאש טהור מסתיר שניים מהם. אין שום אינדיקציה למכנה המשותף בין כל המוצרים. האם הם מוצרים חדשים? האם הם במבצע? האם הם מוצרים שהותאמו לצרכיי על פי גלישות קודמות? אין לדעת. אנחנו עוד נחזור לשם.
במקביל גלשנו לאתר של אייבורי. מקבל את פנינו עמוד שנראה תמים למדי ואז נכנס בתנועה מלמעלה חלון שמסתיר את האתר, ממש כמו מעבר שקופיות במצגת חתונה. מה כל כך חשוב שאייבורי צריכים לקטוע למשתמש את חוט המחשבה? זה שבסקר כלשהו ב-2010 נקבע שאייבורי היא רשת המחשבים האמינה ביותר. זה וכמה מחשבים ניידים שבמבצע. בדיוק אותו תוכן שמצאנו גם כשסגרנו את החלון הסורר. אייבורי, נראה לכם הגיוני שהלקוח שלכם צריך להיות מוטרד על ידי חלון קשה לסגירה שמפריע לגלישה השוטפת? אנחנו לא חושבים כך.
אחרי שסגרנו את החלון התגלה בפנינו עמוד הבית של אייבורי. בדומה ל-KSP, גם באתר של אייבורי מוצגים מוצרים אקראיים שלא ברור לנו מדוע דווקא הם מופיעים לנו.
אייבורי השכילו (באמת) לשים את מספרי הטלפונים של כל הסניפים בחלק העליון של העמוד. הם גם השכילו (עכשיו זה בציניות) לשים את הטלפונים בכל עמוד שתגלשו אליו ולא רק בעמוד הראשי. זה מבזבז שטח ענק באתר וזה מידע שלא מעניין אותנו כגולשים ברגע שכבר התחלנו לדפדף באתר. אייבורי עשו את המצב עוד יותר גרוע ומספרי הטלפון כתובים בתמונה ולא בטקסט רגיל, כך שאי אפשר להעתיק אותם ואי אפשר למצוא אותם במנועי חיפוש.
מה שאנחנו לא אוהבים באתרים מסחריים זה כשהם מציגים פרסומות לעצמם. אנחנו עוד פחות אוהבים כשהפרסומות האלה הן אנימציות פלאש מציקות. נחשו מה? באייבורי יש פרסומות בצידי האתר לרשת אייבורי - במקרה הרשת שבאתר שלה אני כבר גולש.
המשותף בין האתרים של KSP ואייבורי הוא שהעמודים הראשיים של שניהם (ברגע שעוברים את כל המכשולים) נראים כמו אתרי קופונים ודילים. וזו לא מחמאה.
מתחילים לחפש
בעיה שמאפיינת הרבה אתרי קניות בארץ, ולא רק את האתרים של KSP ואייבורי, היא ריבוי פריטים בתפריטי ניווט. יותר מדי קטגוריות עם יותר מדי תת-קטגוריות והרבה הרבה יותר מדי פריטים שמקוטלגים בצורה לא נכונה.
באתר של KSP, אחרי שמגיעים לעמוד עם המוצרים האקראיים, המשתמש נאלץ לבחור בין שני כפתורים: קטלוג מוצרים ומחירון חלקים. ההבדל ביניהם? במחירון אין תמונות או מפרט של המוצרים. חוץ מזה הם זהים לחלוטין וקטלוג המוצרים עושה בדיוק את מה שהמחירון עושה, רק יותר טוב. אין זכות קיום למחירון החלקים.
בתוך קטלוג המוצרים של KSP ספרנו 56 קטגוריות ראשיות. אנחנו הצלחנו לצמצם אותן לפחות מ-40. באתר של אייבורי ספרנו 59 שורות בתפריט הניווט. למשתמש הממוצע לא יהיה קל למצוא את מבוקשו בתוך התפריטים האלה שהם כמו ג'ונגל.
בחלון המפרט של KSP ניתן לראות את זמינות המוצר במלאי בכל הסניפים. לזכותם של KSP נזקוף את זה שהמידע הזה מתעדכן כל כמה שעות, ורוב הסיכויים שאם כתוב שהמוצר זמין במלאי זה יהיה נכון גם כשתגיעו לסניף לאסוף אותו. המידע על זמינות המוצר נפתח בחלונית קטנה שצצה אבל אי אפשר לסגור אותה אלא על ידי הקלקות ללא הרף על איזורים שונים בחלון והרבה מזל. בכל מקרה לא ניתן להזמין מוצרים דרך האתר של KSP ולא לקבל משלוח לבית הלקוח או העסק, אז ההגעה לסניף היא הכרחית. בחלק מהמוצרים מופיע הכיתוב "מבצעים נוספים לחץ!", אז לחצנו אבל שום דבר לא קרה. כמה מאכזב. מה קרה לאמת בפרסום?
בעמודי הקטלוג של אייבורי מוצגים הפריטים בצורה שלא מאפשרת השוואה נוחה ביניהם. הם מסודרים בטבלה ולא ברשימה ואין דרך לשנות את זה. האתר מציע שתי דרכים למיון המוצרים: מיון כללי ומיון לפי מחיר. אנחנו לא מבינים את הלוגיקה שמאחורי מיון כללי, ולכן נעזוב את זה. כמו כן, באתר של אייבורי אין דרך לבצע סינון לפי יצרן, מה שכן אפשר לעשות באתר של KSP.
רוצים לקנות מוצרים עודפים? באתרים של KSP ואייבורי יש קטגוריית מוצרים מוזלים והחזרות מלקוחות. ההבדל הוא שב-KSP יש גם רשימה של המוצרים האלה, בעוד שבאתר של אייבורי מפנים את הגולש להגיע עד לחנות העודפים בפתח תקוה.
לסיכום, לשני האתרים יש מה ללמוד אחד מהשני. אפשר לומר שהם משלימים זה את זה, למרות שגם אז יהיה עדיין מה לשפר. KSP ואייבורי, אתם צריכים להכיר את הלקוח שלכם וליצור אתרים שיהיו נוחים למשתמש הממוצע שמחפש מקלדת חדשה וגם לגאון המחשבים השכונתי שמחפש יחידות זכרון פנימי מסויימות.
פייסבוק אפשרה גישה למידע אישי "במשך שנים" >>