שתף קטע נבחר

פולקסווגן יצרה מותג חדש בסין: קאיילי

קונצרן הרכב הגרמני מעוניין לכבוש את פלח השוק החשמלי בסין, והקים לכן מותג רכב כל-חדש עם שם מקורי. הסינים מרוצים בגלל ההשקעה במדינה, הגרמנים מאושרים כי מדובר בשוק הרכב הגדול בעולם

מקדימה את המתחרות. פולקסווגן האיצה לאחרונה את תכניותיה לכבוש נתחי שוק עסיסיים ככל הניתן בשוק הרכב הגדול בעולם, וכנראה שתהיה גם הראשונה ליהנות באופן ישיר משיתופי פעולה אסטרטגיים. זאת לאחר פרסומים בתקשורת הסינית, לפיהם שיתוף הפעולה בין פולקסווגן ל-FAW (ר"ת של First Automobile Works) ישיק בקרוב מכונית כל-חשמלית חדשה, המוזכרת בינתיים רק בשם הקוד FV7002. כל זאת תחת שם מותג סיני חדש לחלוטין - "קאיילי".

 

להונדה יש יותר משיתוף פעולה אסטרטגי אחד, ל-GM יש כמובן, כך גם לניסאן ולאחרים. כולם ממתינים לשעת הכושר כדי לחשוף מותג מקומי-סיני חדש וייעודי. הסיבה לכך נעוצה בין היתר בגישתו של הממשל הסיני, אשר דורש ממותגים זרים להשקיע כספים באופן ממוקד בשוק המקומי.

 

ההצהרה על השת"פ בין פולקסווגן ל-FAW נעשתה כבר בסוף 2009, ובה הוזכר לא רק כי מדובר בהשקעה משותפת של 10.6 מיליארד יורו במיזם, אלא גם כי תוך חודשים ספורים יתחילו שני המותגים לייצר מכונית סדאן ייעודית לשוק הסיני במפעל חדש, בנפח ייצור של כ-300 אלף מכוניות בשנה. אלא שאפילו הייסודות להנחת פס הייצור התעכבו, לטענת גורמים בתעשייה, עקב דרישת הסינים להשקת מותג עצמאי. נראה כי "קאיילי" היא התשובה לכך, והפתרון הגרמני להסרת החסמים.

 

בתקשורת הסינית מעריכים כי ה-FV7002 תהיה לא אחרת מגרסה כל-חשמלית של הבורה ההיברידית שנחשפה בעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן - מתרחב
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים