שוב בסכנת סגירה: נכשלה עסקה להצלת סאאב
המותג השוודי המפואר אינו מצליח להתאושש. לאחר מספר שבועות של עצירת פעילות, נדמה היה כי הסינים יצליחו בכל זאת לסייע. גם תקווה זו התפוגגה
עוד מסמר בארון של סאאב? עסקה בין חברת ספייקר ההולנדית, בעלת השליטה בסאאב, והחברה הסינית האוטיי, בוטלה אתמול (ה'), לאחר שלא הושגו כל האישורים הנדרשים לקיומה. העסקה, במסגרתה תכננה החברה הסינית לרכוש כ-30% מהיצרנית הקטנה, אמורה הייתה לאפשר את חזרתה של סאאב לפעילות, לאחר שקווי הייצור במפעליה הושבתו למשך כמה שבועות.
בהודעה שפרסמה היצרנית ההולנדית-שוודית, נאמר כי "מאחר שהתחוור כי האוטיי אינה יכולה להשיג את האישורים הנחוצים, נדרשו הצדדים המעורבים לבטל מיידית את ההסכם עם סאאב וספייקר". עם זאת, בספייקר אמרו כי הם ממשיכים במגעים עם החברה הסינית, כמו-גם עם איש העסקים הרוסי ולדימיר אנטונוב, שהביע עניין להשקיע בסאאב.
סאאב בדרך לאבדון? "האוטיי אינה יכולה להשיג את האישורים הנחוצים"
בספייקר גם אומרים כי ימשיכו לחפש דרכים לגייס מימון נוסף, שיאפשר את המשך פעילותה של סאאב בטווח הזמן הקצר והבינוני. "למען מטרה זו, מנהלות ספייקר וסאאב משא ומתן עם שותפים סיניים שונים, בעניין מימון חובות ו-או מכירת רישוי לשימוש בטכנולוגיה", לשון הודעת היצרנית.
כחלק ממאמציה לאפשר את חזרתה של סאאב לפעילות, מנסה כעת ספייקר להשיג הלוואה מ"בנק ההשקעות האירופי" (European Investment Bank), בסך של כ-29 מיליון יורו. החברה ההולנדית מנסה גם לקבל אישור למכירת רכוש של סאאב, במטרה להזרים מידית כסף ליצרנית השבדית.
ראוי להזכיר כי ספייקר רכשה את סאאב בשנה שעברה מידי ג'נרל מוטורס, בזמן שסכנת סגירה ריחפה מעל היצרנית השבדית הוותיקה. במקביל נמכרו זכויות הייצור לשני דגמים של סאאב - 9-5 ו-9-3 - לחברה הסינית בייג'ינג אוטומוטיב (BAIC).
"הצדדים נדרשו לבטל את ההסכם"
צילום: AP