חדשה מקוריאה - יונדאי i40 משפחתית
יונדאי מקיימת את שהבטיחה, וחושפת היום לראשונה משפחתית גדולה וחדשה תחת השם i40. מחליפת הסונטה תיוצר כבר השנה בחו"ל, אך תגיע אלינו כנראה רק בתחילת 2012
קודם הסטיישן, אחר כך הסדאן. יונדאי חושפת היום (ה') את גרסת הארבע-דלתות-פלוס-תא-מטען למחליפת הסונטה, ה-i40 המודרנית. המשפחתית הגדולה מוצגת בתערוכת הרכב הקטנה של ברצלונה, ומצטרפת בכך לגרסת הסטיישן המוכרת זה מכבר. לדברי יבואנית יונדאי לישראל, חברת כלמוביל, תחילת ייצור ה-i40 מתוכננת לרבעון האחרון של 2011, ותחילת שיווק מקומי לא תחל לפני הרבעון הראשון של 2012.
תמונות רשמיות ראשונות המגיעות כעת, ומצטרפות לסקיצות איור שונות אותן שחררה יונדאי לאחרונה, מעלות כי ביונדאי לא בחרו בגישה זהירה במיוחד כאשר אישרו את העיצוב, וניסו בהחלט לעורר עניין. "רצינו להתרחק ככל האפשר ממראה של מכונית 'שלוש קופסאות', וליצור מכונית שתשמור על האופי הספורטיבי של סטיישן", הסביר תומאס בורקל, המעצב הראשי במרכז הטכני של יונדאי באירופה, אך לפני ימים אחדים. "עם גג מוארך ונמוך, נתנו ל-i40 מראה מרהיב ודמוי-קופה", אמר כשהוא מנסה לתת ביטוי מילולי למונח "פיסול בתנועה", בו בחרו ביונדאי להסביר את הגישה המקורית.
עבודת העיצוב על מחליפת הסונטה נערכה רובה ככולה במרכז המחקר והפיתוח האירופי של יונדאי ברוסלסהיים, גרמניה. בשלב ראשון מתכננת יונדאי לשווק כ-60 אלף מכוניות מדי שנה, מספר שיגדל משמעותית החל מהשנה השנייה לשיווק. ואם אתם מעוניינים בעוד פיסה של מידע פילוסופי, הרי הוא לפניכם: גם ה-i40 סדאן שייכת למשפחת הדגמים החדשה ביונדאי, תחת הקונספט "חשיבה רעננה, אפשרויות חדשות", בתרגום חופשי כמובן.
"השתמשנו בקווים מאוד חזקים וזורמים מחלקה הקדמי לאחורי של המכונית, וכך הענקנו לה מראה ייחודי", אמר בורקל. "רצינו להתנתק מהגישה הקלאסית של מרכב בעל שלוש קופסאות עיקריות, וליצור מכונית שתשמור על אופייה הספורטיבי של גרסת הסטיישן". לבסוף הוסיף, כמקובל כיום - "בעזרת גג משתפל לאחור, הצלחנו לשוות ל-i40 מראה מרהיב דמוי-קופה".
כפי שפסרמנו בעבר, למשפחתית החדשה בסיס גלגלים של 277 ס"מ. לטענת יונדאי, היא תציע מידות פנים נדיבות במיוחד, אשר יהפכו את תא הנוסעים בה לגדול ביותר בקטגוריה.