חסמו את כביש 1: "שינוי התוואי ימרר את חיינו"
מאות מתושבי הישובים בכניסה לירושלים הפגינו וטענו השינוי מסוכן. "לפתוח את עיניהם של השרים לחלמאות". החברה הלאומית לדרכים: זה רק ישפר בטיחות, גם הירוקים הסכימו
"תושבי פרוזדור ירושלים, כ-200 אלף תושבים, אשר בחרו לחסום הבוקר את הכביש כדי להמחיש כיצד התוואי החדש של כביש אחד עומד לסכן ולמרר את חייהם", אמר ל-ynet, מאור אביגל, תושב אחד הישובים.
לדבריו, "אנו ממחישים כיצד זה ייראה, כאשר כל אירוע - תאונה, חפץ חשוד, או בעיה בכביש - תביא לכך שהדרך לבירה
תיחסם".
אביגל הסביר כי לפי תכנון במע"צ, הכוונה לסגור את הכביש הישן ולסלול במקומו כביש חדש, שמלבד כביש 443, הוא יהווה את הגישה היחידה לירושלים. "אנו נחייה עם דרך גישה יחידה לבירה שתעבור בגשר ומנהרה. כשאלו יחסמו - לא תהיה גישה", אמר.
"זה טירוף, המתכננים מסתמכים על כביש נוסף שעוד לא החלה כלל בנייתו ואשר אמור להסתיים רק עוד 20 שנה. הפרויקט הזה מביא לכך שחמישה מיליארד שקל הולכים לטמיון (עלות התוואי החדש - ב.פ). את מע"צ מעניין רק היקף התקציב הגדול, לא מה הדבר עושה לתושבים. זו התחלה של פעולות מאבק כדי לפתוח את עיניהם של שרי ממשלת ישראל לחלמאות שמתרחשת תחת ידיהם כפי שמובילה אותה מע"צ".
מהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) נמסר בתגובה כי "כביש 1 החדש ישפר באופן משמעותי את הבטיחות ואיכות הנסיעה בין ירושלים לבין השפלה ויקצר את זמן הנסיעה.
זאת לרווחת כלל אזרחי מדינת ישראל. לצד הרצון לשפר את ולקצר את זמן הנסיעה בין הבירה לבין תל אביב, דואגת החברה לאומית לדרכים גם לרווחתם ובטיחותם של תושבי הישובים הסמוכים לכביש מס 1, מבשרת ציון ומטה יהודה.
"החברה לאומית לדרכים יכולה לציין בסיפוק שכביש מס 1 החדש יהיה הכביש הירוק ביותר הנסלל כיום בישראל. הטענות על 'חלמאות בתכנון', נשמעת מפי אלה שאינם מבינים את התוכנית ואת התכנון של הכביש החדש. לא בכדי, אושר הכביש בכל מוסדות התכנון ואף זכה לתמיכת נציג הירוקים בוועדה".