גדי אונגר, קיה: אנחנו יכולים להיות מספר 1
במפגש שנערך עם נשיא קיה לאזור המזרח התיכון, טען מנכ"ל המותג בישראל כי אספקת דגמים מתאימים, תאפשר לו להתחרות עם יונדאי על הבכורה בשוק המקומי
"אנחנו יכולים להתמודד עם יונדאי על ההגמוניה בשוק המקומי". כך אמר היום (א') גדי אונגר, מנכ"ל קיה בישראל. לדבריו, כל שנדרש כדי להפוך לכוח המרכזי בשוק הרכב הישראלי, הוא אספקה ללא המגבלות הנוכחיות של דגמים חדשים בכמויות מספקות. אונגר אמר זאת במפגש שנערך עם ברנדון יאה, נשיא קיה ליבשת אפריקה והמזרח התיכון. גם הקוריאני הבכיר המתייחס לבכורה, אך העדיף לציין כי ראשית מעוניינת בקיה להפוך למותג המוביל בשביעות רצון לקוחות, ולאו דווקא במכירות".
לדברי אונגר, קיה מסוגלת לתפוס נתח שוק גדול משמעותית, בין היתר בעזרת הפיקנטו החדשה, שעשויה לדבריו להפוך לקטנה הנמכרת ביותר עוד השנה. יחד עם קיה ריו החדשה ששיווקה יחל בארץ בשנה הבאה, מאמין אונגר כי הוא יצליח להתחרות עם יונדאי, שהתייצבה כמלכת המכירות בשוק הרכב הישראלי בחודשים האחרונים.
יאה הקוריאני אמר כי קיה, הנמצאת בבעלות יונדאי, הצליחה להתגבר על קשיים לא פשוטים, בדרך להפוך לאחד המותגים החזקים בעולם הרכב. בין היתר הוא מתגאה בשכירת שירותיו של מעצב העל פיטר שרייר (לשעבר בפולקסווגן), האחראי על המהפך שעברו מכוניות החברה בדור האחרון. לדבריו, שרייר הצליח ליצור את הבידול המתבקש בין שני המותגים המתחרים - קיה בעלת האופי הדינמי והצעיר, ויונדאי הסולידית והיוקרתית יותר.
"אין לנו כוונה להפוך למותג הרכב בעל נתוני המכירות הגבוהים בעולם", הודה יאה. לדבריו, הדוגמה שהעניקה טויוטה לעולם הרכב בהקשר זה, כאשר הגדילה משמעותית את מכירותיה מבלי להקפיד על איכות המוצר, העניקה לקוריאנים שיעור מאלף. "אנחנו מעוניינים לצמוח, אך באותה עת לשמור על רמה גבוהה של איכות", אמר.
יאה חשף כי אחד המאפיינים החשובים בדרך לגדול, הוא המשך פיתוח יחידות הנעה חסכוניות ונקיות. לדבריו, תיבת הילוכים כפולת-מצמד שתציע קיה החל ממחצית 2012, אמורה לסייע בכך.