עוד לא אבדה תקוותה - הגרסה של סאאב
יצרנית הרכב השוודית, אשר נבעטה החוצה מ-GM לאחר הפסדים כבדים, לא הצליחה להתאושש בידיים הולנדיות ולא מצאה עדיין מקור להזרמת כספים נחוצים, שומרת עדיין את הראש מעל המים. וכן, אלה שוב סינים שמציעים לנגוס נתח
מה לא עבר על סאאב בשנים האחרונות. יצרנית הרכב הקטנה אשר זכתה במהלך השנים להערכה רבה בעולם הרכב, תודות למקוריות ותעוזה בתכנון וביצוע, נאחזת בציפורניה כדי להמשיך ולהתקיים. כעת זו פאנג-דא הסינית, רשת של כ-1,100 סוכנויות רכב בכל רחבי העולם, המציעה קרש הצלה למותג השוקע. הסינים מציעים לרכוש מיידית מכוניות קיימות מתוצרת סאאב בשווי ש כ-30 מיליון יורו, להוסיף על כך רכישה נוספת תוך חודש ימים בשווי 15 מיליון יורו, ולרכוש 24% ממניות ספייקר ההולנדית - המחזיקה בסאאב - בסכום כולל של 65 מיליון יורו. בסך הכל מציעים הסינים להשקיע סכום של כ-110 מיליון יורו תוך חודש ימים לכל היותר, ולאפשר בכך תשלום שהתעכב לספקים, והחזיר כך לחיים את פס הייצור המושבת מפעילות.
הידיעה על העניין שמגלים הסינים במותג השוודי, מגיעה ארבעה ימים בלבד לאחר שחברה סינית אחרת, האוטיי, הודיעה כי היא מושכת ידיה מעסקת רכישה אפשרית של היצרנית. האוטיי תכננה להשקיע כ-150 מיליון יורו בסאאב, על-ידי רכישת 30% מהמניות והזרמת כספים לטובת פס הייצור המושבת. אלא שלבסוף, כאמור, החליטה כי העסק אינו משתלם, והודיעה כי היא אינה מעוניינת בהתקשרות.
למי שאינו זוכר, ב-1990 החליט קונצרן הרכב GM האמריקני כי הוא מרחיב את אחיזתו בשוק הרכב האירופי, וכדי לקסום ללקוחות ביבשת הקלאסית, כמו גם כדי לזכות בנתח נאה מהידע והיכולת שהציגו מהנדסי סאאב בעבר, הוא רוכש את המותג. בתחילה זה עבד טוב יותר, אך לאחר מספר שנים התברר לאמריקנים כי המציאה אינה גדולה כלל ועיקר. למעשה, סאאב הפכה לחברה בעייתית למדי, הגוררת עמה הפסדים גדלים והולכים.
מצבו הנואש של הקונצרן עודד את מקבלי ההחלטות לוותר על האחיזה במותג השוודי. לאחר זמן רב בו נדמה היה כי הגיע הקץ על היצרנית הקטנה והמוערכת, הופיעה ספייקר ההולנדית והחליטה להשקיע במותג, במטרה להעירו לחיים חדשים ורווחיים. גם זה לא הלך, וחיש מהר התברר כי החובות רק הולכים ותופחים. הפסקת תשלום לספקים הייתה הקש ששבר את גב הגמל, ופס הייצור הושבת לחלוטין.