פניה מסוכנת שמאלה? המכונית לא תאפשר
ב.מ.וו מפתחת מערכת שתמנע פנייה מסוכנת לשמאל, במקרה בו רכב מגיע ממול. כאשר תוכנס תקשורת בין כלי רכב לשימוש סדרתי, ישודרגו יכולותיה עוד יותר. בינתיים, שימו בעיקר לב לתנועה המגיעה ממול
יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, מציגה מערכת המזהה סכנה אפשרית בעת פניה שמאלה, ומונעת מעשית את אפשרות הפניה במכונית. זאת במטרה למנוע תאונה חזיתית אפשרית. המערכת עושה שימוש בחיישנים, מצלמות ומערכת ניווט לוויני, ובולמת למעשה את המכונית למצב של עמידה מלאה. הגרמנים מסבירים כי בעתיד, עם כניסתה של מערכת תקשורת בין כלי רכב לשימוש פעיל, תשודרג יכולת משמעותית יכולת המערכת. לא נמסר על תאריך בו מתוכננת המערכת להגיע לייצור סדרתי.
- המכוניות ישוחחו אחת עם השנייה - עכשיו הניסוי
- 2008: אירופה, נפתח תדר שיאפשר תקשורת בין מכוניות
- 2007: "במקום להאשים את הנהג - תעזרו לו"
ב.מ.וו מדווחת כי המערכת מזהה - באמצעות מערכת ניווט לווינית ומצלמת זיהוי - קרבה לצומת. באותה עת יסרקו שלושה חיישנים בקדמת המכונית את הכביש למרחק של עד 100 מטרים לפנים. אם תחליט המערכת כי שני כלי הרכב נמצאים במסלול התנגשות, היא תבלום את המכונית מיידית. הפעלת דוושת הבלם תבטל את פעולת המערכת ותעביר את השליטה המלאה לידי (ורגלי) הנהג, בדיוק כמו במערכת בקרת שיוט.
מערכות עתידיות שיאפשרו תקשורת בין כלי רכב אמורות לשדרג את פעולת המערכת באופן משמעותי. כך למשל, בתמונות אותן מצרפת היצרנית להודעה לעיתונות, מצויידים הן האופנוע והן המכונית במערכת תקשורת הדדית. במקרה זה, האופנוע גם יזהה את המכונית, ויפעיל מערכות אזהרה לרוכב ולנהג ממול. למשל מעבר מיידי לאור גבוה והפעלת נורות לד נוספות, כדי להתריע בפני הנהג הלא ערני.
החל מ-2008, עורכות 11 יצרניות רכב אירופיות, בהן ב.מ.וו, ניסוי רחב היקף של מערכות תקשורת בין כלי רכב.