ניסאן ג'וק - טעינו, ולכן נרכוש את המכונית בחזרה
בעלון המכירות של ניסאן בארה"ב התפרסם נתון מוטעה. במטרה למנוע תביעות, מציעה החברה היפנית לרכוש את הרכב בחזרה מבעליו, בתוספת פיצוי של כ-400 דולר. היבואנית בישראל טוענת כי הקריאה אינה נוגעת לשוק המקומי, אלא אם ימסר אחרת
לוקחת אחריות, ובגדול. ניסאן מודיעה היום (ה') בארה"ב כי כל בעל מכונית מדגם ג'וק - המשווקת גם בישראל - אשר מרגיש כי הוטעה מפרסומי החברה, יכול לגשת לסוכנות ניסאן הקרובה ולהחזיר את המכונית. זאת לאחר שהחברה גילתה כי נפח מיכל הדלק בדגמי ההנעה הכפולה זהה לזה של דגם ההנעה הקדמית בלבד - שני דגמים המשווקים גם בישראל. למעשה, לדגם ההנעה הכפולה יש מיכל דלק קטן יותר במספר ליטרים, נתון המשפיע על טווח הנסיעה ברכב.
המודעות הגוברת והולכת לאיכות הסביבה בארה"ב, והקשר הישיר שלה לתעשיית הרכב, הפכו בשנים האחרונות לנושא בעל חשיבות ציבורית עצומה. מכאן ניתן להבין מדוע נקטה ניסאן בצעד כה קיצוני, למרות שמדובר במספר ליטרים בודדים, וללא ספק בהטעיה שבתום לב. בנוסף לאפשרות הרכישה בחזרה, יוצע לבעל הגו'ק המאוכזב לשדרג את רכבו בניסאן, ובכל מקרה הוא יזכה ב-400 דולר של פיצוי כספי מיידי.
בחברה קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, לא התקבלה עד עתה כל הוראה לבצע מהלך כלשהו הנוגע לבעיה. יש לציין כי באתר ניסאן המקומי מופיעים נתונים הפוכים - מיכל הדלק של גרסת ההנעה הכפולה מצויין כגדול יותר (50 ליטר) מהמיכל של ההנעה הקדמית בלבד (46). לפי ניסאן ארה"ב, הערכים הפוכים.
"ניסאן מתנצלת בכנות על הטעות ומעוניינת להוכיח עד כמה שביעות רצונכם חשובה לנו", נאמר במכתב שנשלח לבעלי הג'וק בחודש שעבר, עליו חתום קווין מרטין, ראש מחלקת שביעות רצון לקוחות. מרטין עוד הוסיף כי "אנו מקווים שפעולה זו תחזק את האמון שלכם (הלקוחות) במוצר שלנו. באוטומוטיב ניוז מדווח כי ניסאן-ארה"ב פתחה לאחרונה במסע לשיפור שביעות רצון הלקוחות מהמותג.
לפי הפרסום המטעה של ניסאן בארה"ב, דגמים בעלי הנעה לכל ארבעת הגלגלים עושים שימוש במיכל דלק בנפח של 13.2 גאלון (כ-50 ליטרים), כמו בדגם ההנעה הקדמית. זאת בעוד שבפועל, מיכל הדלק של דגם ה-4X4 מכיל 11.8 גאלונים (כ-45 ליטרים) בלבד.