הזוכה בתואר מנוע השנה היא פיאט, אבל בקטן
המנוע שהרשים ביותר את צוות השופטים השנה אינו כוחני במידה קיצונית, לא גדל נפח ואינו ממוקם בחרטומה של מכונית פאר או ספורט. מדובר ביחידת 875 סמ"ק בעלת שני צילינדרים מתוצרת פיאט. פרארי דאגה לשאר
הזוכה המאושר - ממש קטן. מנוע קטנטן בנפח 875 סמ"ק, עם שני צילינדרים בלבד, אבל הספק מרבי של 85 כ"ס, הביא כבוד גדול לפיאט. היחידה צנועת הנפח היא הזוכה בתחרות "מנוע השנה" העולמית, וזוכת קטגוריית "המנוע הירוק של השנה, בנפח קטן מליטר". יש לציין כי מנוע פיאט ממשפחת המולטי-אייר בנפח 1.4 ליטרים, זכה בשנה שעברה בקטגוריית "המנוע החדש" של השנה.
בכך מצטרפת פיאט לב.מ.וו, כיצרניות הרכב היחידות שזוכות בתואר המנוע החדש של השנה שנה-אחר-שנה. בתחרות, אותה מארגן המגזין הבריטי "Engine Technology International", נבחרות יחידות המנוע המועדפות על-ידי צוות המונה 76 עיתונאי רכב מ-36 מדינות ברחבי העולם.
- מנוע השנה: פולקסווגן 1.4 ליטר TSI
- והזוכה בתואר מנוע השנה 2008 הוא...
ניצחון סוחף לב.מ.וו בתחרות "מנוע השנה"
לדברי מארגני התחרות, מנוע הטווין-אייר של פיאט זכה משום שהוא מציג מספר חידושים טכנולוגיים, אותם ניתן היה למצוא עד עתה רק במנועים יוקרתיים וגדולים יותר. מה למשל? שליטה חשמלית-הידראולית (electrohydraulic) על השסתומים, שרשרת תזמון המקטינה את עלויות האחזקה ומערך איזון מתקדם. התוצאה היא הספק מרבי מרשים מאד של כ-100 כ"ס לליטר נפח. פליטת מזהמים תהיה נמוכה יחסית - 95 גרם CO2 לק"מ. במקום השני בקטגוריית המנוע החדש והשלישי בקטגוריית החסכון סיים המנוע החשמלי של ניסאן ליף.
אגב, מהצד השני של סקאלת התדמית נמצאת קטגוריית הביצועים. מנוע ה-4.5 ליטר V8 של הפרארי 458, הוא המנצח כאן. אגב, במקרה זה מדובר ב-125 כ"ס לליטר, או 562 כ"ס בסך הכל.
תחרות מנוע השנה 2011:
- החדש: פיאט 875 סמ"ק טווין-אייר
- הירוק: פיאט 875 סמ"ק טווין-אייר
- הביצועים: פרארי 4.5 ליטר V8
- קטן מליטר: פיאט 875 סמ"ק טווין-אייר
- בין ליטר ל-1.4: פולקסווגן 1.4 ליטר TSI
- בין 1.4 ל-1.8 ליטר: ב.מ.וו 1.6 ליטר טורבו
- בין 1.8 ל-2.0 ליטר: ב.מ.וו 2.0 ליטר דיזל טווין-טורבו
- בין 2.0 ל-2.5 ליטר: אודי 2.5 ליטר טורבו
- בין 3.0 ל-4.0 ליטר: ב.מ.וו 4.0 ליטר V8
- מעל 4.0 ליטר: פרארי 4.5 ליטר V8