המעילה במזרחי-טפחות: חשד שלקוח עזר למנהל
אחרי שנודע כי מנהל הסניף בכרמיאל חשוד שגנב 12 מיליון שקל וברח לחו"ל, הגיש הבנק תלונה נגד לקוח שבכספו מעל לכאורה. לטענת הבנק הם היו חברים, וייתכן שזהו תרגיל עוקץ
בית המשפט הוציא הבוקר (יום ה') צו מעצר נגד מנהל סניף כרמיאל של בנק מזרחי-טפחות, שחר נאוס, שעל פי החשד גנב 12 מיליון שקל וברח לחו"ל. במקביל, הגיש הבנק תלונה נוספת, נגד הלקוח שבכספו מעל לכאורה המנהל, בטענה כי יש חשד שהוא היה שותף למעילה.
החקירה הועברה הבוקר ממשטרת תל-אביב, שם הוגשה התלונה, לחקירת מפלג ההונאות במחוז הצפוני של המשטרה, בפיקודו של רב-פקד אהרון גלאור. בשלב הראשון פנתה היחידה לבית משפט השלום בחיפה, והוצא צו מעצר נגד נאוס בן ה-41.
הבוקר הגישה הנהלת בנק מזרחי-טפחות תלונה למשטרת כרמיאל, לפיה הלקוח שממנו נגנב לכאורה הכסף היה שותף למעשי המנהל, ולמעשה מדובר בתרגיל עוקץ. הבנק ציין כי התלונה והחקירה החלו בעקבות דיווח לביקורת הפנימית מצד עובדים בבנק על התנהגות המנהל.
"בניגוד לטענת הלקוח כי לא ידע כביכול על כך שמנהל הסניף פתח חשבונות על שמו, כבר בתחילת הבדיקה של הביקורת הפנימית התברר כי כספים בסכום מצטבר של לפחות כ-1.3 מיליון שקל, עברו בשנים האחרונות מחשבונות אלה לחשבונות האחרים שלו", נאמר בתלונת הבנק.
"בהתחשב בעובדה שהלקוח העיד על עצמו רק באחרונה כי הוא עוקב אחר חשבונותיו באינטרנט ומכיר כל פרט בהם, וזאת
בנוסף למכתבים ולהודעות שהבנק שלח לביתו, ברור שהוא הבחין במקור הכספים שהוזרמו לחשבונותיו, וידע על קיומם של כל החשבונות שהיו על שמו בסניף", נכתב עוד.
לפי התלונה, "הלקוח ומנהל הסניף היו בקשרים חברתיים ארוכי שנים, והלקוח הגיע לסניף לעתים תכופות, וקיים שיחות ממושכות עם המנהל בחדרו, מאחורי דלתיים סגורות". בהודעה שמסר הבנק אחר הצהריים, נאמר כי "לקוחות (אחרים - א.ר) שיימצא שנפגעו, בלא ידיעתם, יקבלו טיפול ומענה הולם".
"מנהל הסניף עשה לך נזק"
מנגד, בשיחה עם ynet הכחיש פרקליטו של הלקוח, עו"ד ירון זומר, את החשדות. הוא התעקש שמרשו נפל קורבן לגנבה ולמחדל של הבנק. "מנהל הסניף פשוט פתח חשבונות פיקטיביים על שם לקוח שלי, לשם הקמת מסגרות אשראי לאותם חשבונות שפתח ללא ידיעתו והסכמתו של הלקוח שלי", אמר, עו"ד זומר, "לשם כך המנהל שיעבד יתרות זכות גבוהות מאוד שהיו ללקוח שלי בחשבונות אמיתיים, וכן הוסיף שיעבוד נדל"ן".
לדברי הפרקליט, לאחר שהבין שנחשף "מנהל הסניף חתם על תצהיר בו הוא מודה בכל, וציין כי הכל נעשה ללא ידיעת מרשי. ראינו את התצהיר בדיעבד, ביום ראשון קיבל מרשי טלפון ממכר משותף, שאמר לו: 'מנהל הסניף עשה לך נזק, הוא ניסה לאתר את המנהל ללא
הצלחה'".
הוא הוסיף על השתלשלות האירועים: "למחרת הגיע מרשי לבנק וביקש לראות מה קורה, הראו לו על המסך כל מיני חשבונות, שהוא לא ראה ולא מכיר, הוא גילה לתדהמתו כי שישה מיליון שקלים יתרה בחשבונו, הפכו ל-12 מליון שקל חוב. הלקוח ביקש ללכת למשטרה, ואני נפגשתי עם מנהל מרחב צפון של הבנק, דוד אלון, שאמר לי הסניף בבלגן, וצוותים מגיעים מהמרכז לבדוק את הפרשה. הוא אף אמר שיבדוק את האפשרות שלא להקפיא את החשבון של מרשי בשביל שיוכל להמשיך להתנהל בחייו".
עו"ד זומר הדגיש: "רק לאחר שאנחנו הגשנו את התלונה אתמול, הבנק נזכר היום, בגלל הבז התקשורתי להגיש תלונה משלו, ועל הדרך הוסיף תלונה נגד הלקוח שלי, שמעולם לא הכיר את הדברים וההתנהלות. אנחנו לא יודעים מה המנהל עשה עם הכסף, אם העביר אותו, הפסיד אותו".