שתף קטע נבחר
 

הג'יפ חוגג 70 במדבר מואב. נסענו למסיבה

לרגל חגיגות יום ההולדת, הגיע מותג רכב השטח המזוהה ביותר בעולם לעיירה קטנה בת כמה אלפי תושבים, הנחשבת למכה של חולי השטח. חיים זרזר קפץ לברך את הסבא, שכוחו לגמרי במותניו

רכב השטח בעל השם המזוהה ביותר בעולם, חוגג 70 שנה להיווסדו. והיכן יכול הג'יפ לחגוג את האירוע המשמח, אם לא במקום המזוהה ביותר עם תרבות נהיגת השטח האמריקנית - מדבר מואב. מקום פראי ומדהים את העין, מאתגר עד הקצה את רכבי השטח המגיעים אליו, עם עיירה קטנטנה המתהדרת בכינוי "המכה של הג'יפאים". אתר אידיאלי לחגיגות, אתם חייבים להודות.


 

יש סיבה טובה לכך שמותג השטח מבית קונצרן קרייזלר, לא צריך להסביר לאף אחד במה הוא מיוחד. שהרי מיד כשנוצר הפך לשם גנרי עבור רכבי שטח. וגם כיום, לאחר דורות של ייצור דגמים שונים, תהפוכות גלובליות ומספר בעלי בית שהוחלפו, הוא עדיין מצליח לשמור על זהותו.

 

את האירוע החליטו אנשי ג'יפ להנציח בעזרת כמה גרסאות ייצור מיוחדות - 70th Anniversary Edition - לכל קשת הדגמים. עם עיטורי "70" על המושבים, צג מערכת השמע, צדי המרכב, חישוקי גלגלים מיוחדים ועוד כמה אבזרים קטנים ופחות חשובים.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כך שבסופו של יום, דגם ה"ליברטי" למשל, גם בגרסתו המיוחדת, זהה למדי לדגם המוכר. עם אותו מנוע V6 בנפח 3.7 ליטרים ו-210 כ"ס, תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. הליברטי מרגיש מעט חלש, ונוחות הנסיעה בו מעט קשיחה על הכביש הציבורי עבור מרבית הקהל. מצד שני, מרבית הקהל רוכש רכב כביש-שטח מפונק ונוצץ, ולא חיה ייעודית למדבר. נהגית שבילים מוציאה את הטוב שבו, עם יכולת מתלים טובה במהירות גבוהה, וקצת פחות בקצב איטי.

 

אותו אופי מעט ספרטני, התאים באופן מעולה לרנגלר הארוך, בו אפשר להתאהב רק ממבט. הרכב הזה מביא עמו, הןם במראה והן ביכולת, את כל המטען העומד מאחורי המותג, והופך לפתע את הנסיעה הקופצנית למשהו שממש אי אפשר בלעדיו.


 

ולמרות הכל, משהו אחר - עוצמתי בהרבה - ריחף מעל האירוע, ואינו קשור כלל לאיכות כלי הרכב. פיאט האיטלקית רכשה חלק ניכר מקונצרן קרייזלר, והפכה על כן לבעלת השליטה בג'יפ. אנשי החברה שנכחו באירוע עושים רושם כן ואמיתי, כי הם מאמינים שהברית תצעיד אותם אל מחוזות חדשים. בניגוד לברית הקודמת עם דיימלר, שאמנם העניקה להם פלטפורמה לגרנד-צ'ירוקי המצליח, אך נכלה לבסוף.

 

כך שלא מפתיע היה לשמוע מפי מייק מנלי, מנכ"ל החברה, כי ג'יפ קומפאס הבא יישא בגאווה את ה-DNA של המותג, ללא קשר לעובדה שפיאט תעניק - או לא - את הפלטפורמה לייצורו. נראה היה שהם מאמינים לעצמם. גם אני מאמין להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכה של הג'יפים - מדבר מואב
צילום: חיים זרזר
סטיישן וואגון מ-49'. חגיגה
צילום: חיים זרזר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים