רימתה בבחינת כניסה לאקדמיה - למאסר על תנאי
הצעירה שלחה אחרת להיבחן במקומה במבחן אמי"ר, הבודק ידע באנגלית. השופט הרשיע אותה ומתח ביקורת על כך שיקרה בעדותה בבית המשפט והודתה רק לקראת סיום ההליך
האם העונש הזה ירתיע את מי שלא נוהג על-פי הכללים בבחינות לאוניברסיטה? צעירה מגוש-דן, שהורשעה כי שלחה אשה אחרת במקומה להיבחן בבחינת אמי"ר - שנועד להעריך את רמת הידע באנגלית - נידונה לשלושה חודשי מאסר על תנאי. בנוסף היא נקנסה ב-1,000 שקלים, בבית המשפט השלום בתל-אביב.
בכתב האישום, שהוגש לפני כשנתיים, נכתב כי רק לאחר המבחן התעורר החשד בקרב ממוני הביטחון במרכז לבחינות, עקב הפער בציונים, ככל הנראה ממבחן קודם. הם קבעו כי מדובר בהתחזות וטענו ששלחה אחרת להיבחן במקומה, כדי לקבל פטור מלימודי אנגלית במוסדות להשכלה גבוהה.
בגזר הדין התייחס השופט עידו דרויאן, לכך שהצעירה הודתה במעשה - רק בסוף ההליך המשפטי, לאחר שכבר נשמעו סיכומי הצדדים. השופט כתב כי מדובר במעשה מתוכנן ומחושב, ולא פרי סטייה של רגע.
השופט מתח ביקורת על הצעירה, שאמרה אמנם לפני מתן גזר הדין כי היא מצטערת: "ודאי שנאשם, דוגמת הנאשמת שבפני, אינו יכול לצפות כי היחס למי ששיקר בבית המשפט יהיה זהה ליחס לאדם אשר הודה והתחרט, באופן כנה ומלא, עוד טרם נחשף בשקריו. במקרה דנן, לא הסתפקה הנאשמת בניהול הליך, על אף אשמתה, כפי זכותה ללא עוררין. הנאשמת
התייצבה על דוכן העדים, ובמענה לשאלות הסנגור, התובעת ובית המשפט עצמו, שרשרה שרשרת שקרים, עד תום העדות".
הוא גם הרשיע את הצעירה, למרות המלצת שירות המבחן והחשש לפגיעה בעתידה המקצועי. "רבים הצעירים המקלים ראש בעבירה זו, ורואים בה ענין פעוט, קרוב למשובת נעורים, ובוודאי לא ענין חמור המצדיק הליך פלילי.היעתרות להמלצת שירות המבחן תיחזק תפיסה שגויה זו, ותשלח מסר מוטעה לחלוטין לציבור הסטודנטים".