שתף קטע נבחר
 

זה רשמי: טויוטה קורולה לא סובלת מבעיות היגוי

כך קבע הממשל האמריקני, לאחר שחקר מאות תלונות הנוגעות לבעיות היגוי אפשריות בכ-750 אלף מכוניות טויוטה קורולה. האם החל מסע ניקוי התדמית של היצרנית הגדולה בעולם?

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב החליטה לסגור חקירה הנוגעת לכשלים אפשריים במערכת ההיגוי בטויוטה קורולה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בחקירה שהחלה לפני כ-15 חודשים, בעקבות כמה מאות תלונות על תחושת אובדן שליטה בתנאים מסיימים בעת נהיה במכונית המשפחתית - כולן מדגמי 2009 ו-2010. בעיות ותלונות אלה היו מוכרות ליצרנית, שמצאה עצמה באותה תקופה מתגוננת נגד קריסת תדמית האמינות ללא רבב, ממנה נהנתה לאורך השנים.

 

  • טויוטה: למרות הריקולים, הרווח יוכפל עד 2015

 

שיניצ'י סאסאקי, האחראי בטויוטה על בקרת האיכות, אמר אז כי "נהגים עלולים להרגיש כאילו איבדו שליטה על ההיגוי, אבל לא ברור לנו מדוע זה קורה". עוד אמר כי יתכן ובעיות במערכת הבלמים או הצמיגים, עשויות לגרום לתחושת אובדן השליטה אותה חוו כנראה המתלוננים. "נהיה מוכנים לפתור כל בעיה שתתגלה במכוניות מתוצרתנו", אמר, וחשף כי בכירי טויוטה שוקלים כבר אפשרות לקריאה יזומה לתיקון (ריקול), אך כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין זה.

 

כעת חושפת כאמור רויטרס כי החקירה - הנוגעת לכ-750 אלף מכוניות - נסגרה, ומציינת כי הממשל בחר שלא לתת לכך פרסום כלשהו. לטענת סוכנות הידיעות, ניירות רשמיים של ה-NHTSA אשר הגיעו לידיה, מלמדים כי לא נמצאה בעיה אלקטרונית במערכת ההיגוי של הקורולה מהשנים האמורות, אשר עלולה הייתה לגרום לאובדן שליטה. יש להזכיר כי לפני מספר חודשים הודיעו אנשי הרשות האמריקנית כי גם חקירת בעיות אלקטרוניות אפשריות בדוושת התאוצה, שהביאו למעשה לרעש התקשורתי סביב טויוטה ולקריאת מליוני מכוניות לתיקון, הסתיימה ב"זיכוי" היצרנית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים