שתף קטע נבחר

 

האתרים שמבזבזים את הכסף שלך

לאן הולך הכסף שלכם כשאתם משלמים לחברות הבאות? הנה כמה משחקונים שהם יכלו לא להכניס לאתר שלנו ולהשקיע את הכסף במשהו יותר חשוב, כמו שירות לקוחות

<< למה לא אישרתי לך חברות?

 

אנחנו אוהבים להתלונן על אתרים שבנויים בצורה לא אינטואיטיבית, אם העברית שלהם לא עובדת, אם הם תומכים רק באינטרנט אקספלורר גרסה 5.5. אבל מה קורה כשאתר דווקא בנוי היטב, אבל יש בו פיצ'רים וגימיקים שלא תורמים לגולש שום דבר? מה אם מישהו בחברה החליט שזה יהיה מגניב אם הם יתנו באנימציות במקום מסמך פשוט? מה אם האתר שלכם נראה כמו ראפר אמריקני: בנוי לתלפיות אבל מלא בלינג מיותר? גם במקרה הזה, האתרים האלו צריכים להתמודד עם "תקלות ממשק".

 

הבזבזנית הגדולה: הוט והאינטרנט המהיר שלה

באתר של UFI, האינטרנט המהיר של הוט, אפשר לקבל מידע על השירות, לקרוא על מבצעים ולהצטרף לשורת הלקוחות של החברה. אבל ידעתם שבאתר של UFI יש משחק מחשב פלאשי שבנתה החברה כדי אעלק-להמחיש-את-המהירות?

 

לחיצה על "האם אתה מהיר יותר מ-UFI?" תוביל אתכם למשחק. במשחק אתם מגלמים ממיר או ראוטר של הוט (זה לא ברור) ובעזרת שימוש בעכבר אתם צריכים להתחמק ממכשולים שעפים לכיוונכם בצינורות התקשורת של הרשת. סימבולי? כנראה שלא. האם אנחנו יותר מהירים מ-UFI? אנחנו לא מצליחים למדוד מהירות של בן אדם במגהביטים לשניה, אז אין לדעת.

 


 

הוט גם טרחה להכין אנימציה שמדמה הורדה של קבצים למחשב. למה? כדי שתוכלו לקבל חוויה על-חושית על כמה זמן אמורה לקחת הורדה של סרט או קובץ מוזיקה. לחיצה על "המחשת מהירות" פותחת עמוד אינטרנט חדש שבו יש שש אנימציות של הורדת קובץ מוזיקה - אחת לכל חבילת מהירות של UFI. בכל אחת כתוב מה גודל הקובץ (הוא זהה בכולן, כמובן) וכמה זמן יקח לו לרדת בכל חבילה. לנו זה נראה כאילו היה אפשר להציג את זה בטבלה או ברשימה פשוטה. למה היה צריך להכין מזה אנימציה? אנחנו מבינים שחבילה של 64 מגהביט מהירה פי שניים מחבילה של 32 מגהביט. אם צפיה באנימציה של הורדת קובץ מוזיקה לא הספיקה לכם אתם יכולים לבחור בהמחשה של הורדת משחק מחשב או בהורדה של סרטון. אם אחרי כל זה לא הבנתם, אולי אינטרנט מהיר זה פשוט לא בשבילכם.

 


 

הוט, על זה בזבזתם את הכסף שלכם? במקום ליצור ממשק יותר נוח ליצירת קשר או להעמיד עוד נציג במרכז השירות שלכם החלטתם שמשחק זעיר ואנימציית המחשה יותר חשובים?

 

מוזס

כנראה שלמתכנתים של מוזס נשאר הרבה זמן אחרי שסיימו לבנות את האתר לרשת מסעדות ההמבורגרים. האתר של הרשת מציע את כל מה שצריך - הזמנה באינטרנט, כתובות סניפים, תפריט, חדשות הרשת ועוד. האתר מציע גם דברים מיותרים כמו משחק פקמן.

 

כן, פקמן. מתחת לכפתור "אודות הרשת" מסתתר לו אייקון של שדון אדום, ולחיצה עליו תוביל למשחק א-לה-פקמן בו אתם מגלמים את הכלב של מוזס (זה לא חתול) ומנסים לאכול המבורגרים לפני שעגבניות רקובות (או פקחי עירייה, שוב לא ברור) יתפסו אתכם.

 

עוד מתחת ל-"אודות הרשת" יש כפתור של חצי סהר. מה הוא עושה? מכבה את האורות באתר של מוזס. כפתור כזה היינו מצפים לראות באתר לצפיה בסרטים, לא באתר של מסעדה. גם ככה בקושי יש אור במסעדה עצמה.

 

אנחנו מנסים לחשוב - האם המעצבים והמתכנתים חשבו לעצמם שזה טוב למכירות?

 


 

הסתירה של חברת החשמל

באתר של חברת החשמל מצאנו סתירה: הטיפים שמחנכים לחיסכון בחשמל ובכסף נכתבו בתוך משחקון פלאש בזבזני ולא במסמך ברור ומובנה. לנו זה הזכיר את התלמיד החנון בבית הספר שנהג לכתוב עבודות בפאוורפוינט במקום בוורד, כמו תלמיד נורמלי.

 

בעמוד הראשי של חברת החשמל יש באנר קופצני שכתוב עליו "רוצים להיות יעילים בחשמל"? שמוביל למשחקון שבו אנחנו צריכים לטייל עם העכבר על תמונה של סלון עד שנגלה אובייקט שאפשר ללחוץ עליו. לחיצה על הדלת, למשל, מקפיצה טיפ של תקע ושקע, דוגמני הבית של חברת החשמל, על זה שחשוב לסגור את הדלתות והחלונות בבית כדי לחסוך בהוצאות מיזוג. לחיצה על הטלוויזיה מקפיצה את שתי הדמויות, שוב, עם טיפ שבלילה חשוב לכבות גם את המכשירים שנמצאים במצב המתנה ולא כבויים לחלוטין.

 

את כל הטיפים האלה ועוד (כי חוץ מהסלון יש גם אמבטיה, חדר שינה ומטבח) אפשר היה לקבץ בעמוד אינטרנט מובנה וברור לקריאה, בעוד שבמשחקון הזה אנחנו צריכים לחפש בכוח עם העכבר דברים ללחוץ עליהם כדי לקבל את הטיפים.

 

מילא זה, אבל גם יש אובייקטים שמקפיצים בדיחת קרש ולא טיפ אמיתי. לחצנו על הספה של הסלון ושקע שואל את תקע אם ספת האור הזו חסכונית בחשמל. תקע עונה לו: "אבל אמרתי לך שזו ספת עור, לא אור!" חה חה חה. חה. חה.

 


 

חה.

 

תגידו לא לפרצוף ברווז >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים