שתף קטע נבחר

 

טיסה 027: הטייסים שמעו חבטה לפני ההמראה

מתחקיר ראשוני עולה שבעקבות הרעש המחשיד, נערכה בדיקה נרחבת שבה לא נמצאו ליקויים, וטיסה 027 יצאה לדרכה בעיכוב של שעה. רק בדרך חזרה אישר מטוס F16 כי מדובר בבעיה בגלגלים - שלא נסגרו בגלל שבר בכן הנסע השמאלי במטוס

שעות לפני שהתעוררה התקלה הטכנית בטיסת אל-על 027 לנמל התעופה ניוארק בניו-ג'רזי, שמעו הטייסים רעש של חבטה מתחת לתא הטייס. כך התברר הערב (יום ב') בתום תחקיר ראשוני שנערך בעקבות האירוע שבו נאלץ המטוס לטוס שעות ארוכות בדרך חזרה ארצה, ונתב"ג נערך לאפשרות של אירוע רב נפגעים. לפי התחקיר, עם הישמע הרעש נערכה בדיקה, אולם הטייסים לא מצאו כל ליקוי. 

 

עוד עולה מהתחקיר, כי טייסי חיל האוויר שהוזנקו במטוס קרב אל מטוס הנוסעים כשזה חזר ארצה, זיהו את סוג התקלה,

ואישרו שמדובר בתקלת אמת. שבר שהתגלה בכן הנסע השמאלי הוא ככל הנראה זה שגרם לגלגלים לא להיסגר לאחר ההמראה.

 

המטוס בטיסה 027 לניוארק אמור היה להמריא ב-00:50, אך יציאתו נדחתה בשעה, אחרי שעם עליית הנוסעים אליו הורגשה חבטה בתא הטייס. בתחילה ייחסו הטייסים את הדבר לפגיעה של המסוע בגחון מטוס הבואינג 777, אך בבדיקה שערכו לא נמצא נזק. הטייסים החליטו להוריד את כבודת הנוסעים שהוטענה למטוס, כדי להרחיב את הבדיקה, אבל גם לאחר מכן לא מצאו כל ליקוי, והנהלת החברה החליטה להותיר על כנה את הטיסה המתוכננת.

 

 

נחיתת החירום, הבוקר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

המטוס המריא קרוב לשעה 02:00, אבל רגעים ספורים לאחר מכן הבחין הקברניט, דודי קנט, במנורת חיווי שמאותתת על תקלה לכאורה בגלגלי המטוס. כחלק מהנוהל של מצב חירום בדרגה 2 שהוכרז בנתב"ג על-ידי המנהל שמוליק קנדל, הוקפץ לאוויר מטוס F-16 של חיל האוויר, שטייסיו חגו מתחת לבואינג כדי לנסות ולהבחין בתקלה. כעבור זמן קצר הם עדכנו את צוות אל-על כי הגלגלים השמאליים נותרו במצב סגירה ביניים. לאחר האינדיקציה על תקלת האמת, השלימו הטייסים את ריקון 91 טון הדלק מעל לים, וחזרו לנחיתה עם אור ראשון.

 

ברשות שדות התעופה ציינו כי לפי כל הסימנים והבדיקות הראשוניות, בנתב"ג פעלו ללא דופי בטיפול באירוע החריג. חוקר תאונות התעופה הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, פתח בחקירת האירוע, ומשרד התחבורה הזמין גם את נציגי היצרנית האמריקנית "בואינג" ונציגי רשות חקירות תאונות התעופה האמריקנית להשתתף בחקירה. גם השר ישראל כץ

שיבח את תפקודם של אנשי נתב"ג באירוע, וציין כי מערך החירום בשדה פעל היטב ובהתאם לתרגולות הרבות שבוצעו בעבר.


נערכים לנחיתת החירום, הבוקר בנתב"ג (צילום: עופר עמרם)

 

בתוך כך, גורמי הביטחון וההצלה השונים סיכמו את האירוע כ"חסר תקדים", מבחינת היקף ההיערכות והסיכון שלו הם נערכו. לנתב"ג הוקפצו במהלך הלילה כ-500 אנשי ביטחון והצלה, שכללו מאות פרמדיקים וחובשים של מד"א, 63 כבאים מצוותים נרחבים של כיבוי אש מתחנת נתב"ג ותחנות שונות בגוש דן, בפיקודו של נציב הכבאות רב טפסר שחר איילון, 700 שוטרים ממחוז מרכז ויותר ממאה אנשי צוות של נתב"ג, בהם סבלים שגויסו לשמש כאלונקאים, מה שגרם במהלך הלילה לשיבושים ועיכובים בפריקת המזוודות והמטענים בטיסות שנחתו בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתקנים את השבר
צילום: עופר עמרם
אמבולנס בנמל התעופה הבינלאומי, הבוקר
צילום: עופר עמרם
טיסה 027 בזמן נחיתת החירום
צילום: ירון ברנר
מומלצים