רוצים רווחים: למבורגיני תייצר מכונית משפחתית
מנכ"ל מותג הרכב האקזוטי, כיום בבעלות קונצרן פולקסווגן, חשף כי תוך מספר שנים יעלה על הכביש גם דגם עם ארבעה מושבים ותא מטען הגיוני. פורשה, פרארי, מזראטי ואסטון מרטין כבר גילו את המתכון
גם למבורגיני רוצה מכונית למשפחה הממהרת. יצרנית מכוניות הסופר-ספורט האיטלקית למבורגיני, ממותגי האקזוטיקה המוערכים בעולם הרכב, תייצר בעתיד מכונית בעלת יכולות משפחתיות, כאלה שיאפשרו לעשות בה שימוש יומיומי. כך חושף מנכ"ל החברה הנמצאת בבעלות פולקסווגן, סטפן ווינקלמן. בכך מצטרפת למבורגיני ליצרניות מכוניות ספורט אחרות, אשר החליטו לחדור לקטגוריה חדשה יחסית - מכוניות סופר-ספורט בעלות ארבעה מושבים ולעיתים אף ארבע דלתות. פורשה פאנמרה, פרארי FF, מזראטי קווטרופורטה ואחרות.
למבורגיני אסטוק, אוקטובר 2008. אתם רוצים אחת (תצלום: רועי צוקרמן)
"אנחנו מתכוונים לייצר דגם נוסף, עם ייעוד יומיומי, שיצטרף לשניים הקיימים כיום בארסנל החברה ולשלישי (אוונטדור) הצפוי, אמר ווינקלמן. השניים הם הגאיירדו שמחירה עומד סביב ה-180 אלף יורו והאוונטדור שתחל להימכר בעוד מספר שבועות, עם תג-מחיר של מעל 300 אלף יורו. לדבריו, יעברו כנראה כארבע שנים עד שתעלה המכונית על הכביש. בהקשר זה אי אפשר שלא להזכיר את הלמבורגיני אסטוק, מכונית תצוגה שנחשפה לראשונה לפני כמעט שלוש שנים בתערוכת הרכב הבינלאומית של פריז.
סטפן ווינקלמן. להערכתו, שוק מכוניות הסופר-ספורט יחזור לנתוני השיא שנרשמו בשנת 2007, בה נמכרו ברחבי העולם כ-35 אלף יחידות מהקטגוריה הסופר-יקרה, מספר גבוה בכשליש מסך המכירות ב-2010. למבורגיני עצמה מכרה ב-2008 כמעט 2,500 מכוניות, אך מאז צנחה בעשרות אחוזים. אשתקד מכרה רק 1,302 מכוניות חדשות. למבורגיני מתכננת למכור השנה כ-300 יחידות בסין, כחמישית מסך כל מכירותיהם לשנה זו ועליה של כ-50% לעומת אשתקד.