שתף קטע נבחר
 

מרשים ומבטיח: הניסוי החשמלי של פורשה

יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית שהציגה בעבר גרסאות חשמליות לבוקסטר, אפשרה לציבור להתרשם מהיכולת. אם להאמין ליצרנית, הקהל יצא מגדרו. כך אנחנו מוכנים

פורשה ממשיכה לחשמל. לאחר שהציגה גרסה חשמלית לבוקסר עוד בתערוכת ז'נבה האחרונה, העמידה פורשה שני דגמים של המכוניות לנסיעות התרשמות לקהל הגרמני - שגילה התעניינות רבה ואף התלהב, כך הודעה רשמית. הדגמים החשמליים לוקחים חלק בניסוי רחב היקף הממומן בחלקו - 130 מיליון יורו - על-ידי הממשלה הגרמנית. שני הדגמים החשמליים של הבוקסטר נבדלים ביניהם במיקום ההנעה - האחד בעל הנעה אחורית "קלאסית", והשני עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

 

 


 

פורשה בוקסטר החשמלית כפולת ההנעה עושה שימוש בשני מנועים חשמליים, כאשר כל אחד אחראי על אחד הקצוות. שני המנועים מספקים יחדיו 241 כ"ס, ו-55 קג"מ. על אף משקל לא מבוטל של 1,600 ק"ג, מצליחה המכונית להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, ומגיעה למהירות מרבית (מוגבלת) של 200 קמ"ש. מכונית ההנעה האחורית שעושה שימוש במנוע אחד בלבד עם 120 כ"ס, המאפשר מיאוץ קלאסי ב-9.8 שניות, ומהירות מרבית של 150 קמ"ש.

 

סוללות הבוקסטר מאפשרת עד 29 קילוו-וואט-שעה המספיקים ל-170 ק"מ לערך. את הסוללה ניתן לטעון מכל שקע חשמל ביתי תוך תשע שעות. בלחיצת מתג ניתן יהיה לאפשר "טעינה רגעית", בה יהפוך המנוע החשמלי למחולל זרם (גנרטור), שיאט את מהירות ההתקדמות. בפורשה אומרים כי במכוניות אלו הותקנו גם מערכת קול ייעודיות, שדואגת ליידע את הסביבה מפני המכונית החרישית, ומעניקה בד בבד פידבק אקוסטי לנהג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים