מצטרפת לטרנד: שברולט וולט נחתה בישראל
כפי שנחשף ב-ynet, המכונית הכלאיים המתקדמת של שברולט הגיעה ארצה לצורך תקינה ומבחנים בתנאי אקלים מקומיים. הבעיה בינתיים: הצמדת תו חשמלי, שיאפשר לשווקה במחיר הגיוני. בעוד מספר שבועות תגיע גם הסוניק החדשה, מחליפת האביאו המיושנת
יחידות ראשונות של שברולט וולט האמריקנית, הגיעו לאחרונה לישראל לצורך ניסויים בתנאים האקלים המקומיים, כמו-גם לצורך תקינה. כפי שדיווח ynet לפני מספר שבועות, מספר יחידות של מכונית הכלאיים (היברידית) הגיעו כדי לבדוק בעזרת היבואנית המקומית, חברת UMI, האם ניתן לשווקה בישראל. שכן נראה כי הבעיה הגדולה ביותר שתעמוד בפני נציגי שברולט המקומיים, היא הגדרתה של הוולט. ב-UMI ושברולט מעוניינים לזכות בהטבת מס שקרובה ככל שניתן לזו בה זוכה מכונית חשמלית מלאה - מס קנייה בגובה 10% בלבד.
- מגיעה לארץ: שברולט וולט השיגה 231 ק"מ לליטר
השברולט וולט בישראל (תצלומים: רונן טופלברג)
הוולט כמובן אינה מכונית "חשמלית מלאה", שכן היא עושה שימוש במנוע בנזין לכל דבר ועניין, המאפשר לטעון את הסוללה החשמלית כאשר זו מתרוקנת. אותו מנוע בנזין, בנפח 1.4 ליטר, עושה כמובן שימוש בדלק נטול עופרת רגיל, ופולט מזהמים בהתאם. לטענת היבואנית, צריכת הדלק של הוולט עומדת כ-100 ק"מ לליטר ויותר.
בארה"ב, בה עשויה הצלחה של הוולט לייצר רווחי עתק עבור הקונצרן האמריקני, מספיקים נתונים אלה - יחד עם פעילות לוביסטית נמרצת - כדי להעניק לוולט תמריצים שונים. למרות זאת, הם אינם הופכים אותה למכונית אטרקטיבית מבחינה פיננסית.מחירה של הוולט בארה"ב עומד על כ-35 אלף דולר ויותר, לא רחוק ממחירה של קדילאק CTS למשל, שמחירה בישראל עומד על יותר מ-350 אלף שקל.
עוד חושפים ב-UMI כי מחליפת האביאו שתגיע לישראל תוך מספר שבועות, תזכה גם כאן לשם "סוניק". בתחילה לא ברור היה איזה שם תקבל מחליפתה המודרנית של הסופר-מיני הוותיקה, אך כעת הוא כאמור נקבע. הסוניק תשווק בישראל בשתי גרסאות מנוע ושתי גרסאות מרכב - סדאן (ארבע דלתות) או האצ'בק (חמש דלתות), ועם מנוע 1.4 או 1.6 ליטר משודכים לתיבה אוטומטית.
שברולט סוניק - בעוד מספר שבועות, במקום האיבאו