נהיגה ראשונה: כמה סוערת אופל אסטרה?
המכונית המשפחתית של אופל זכתה בארץ לקמפיין החדרה פרובוקטיבי ומעורר מחלוקת. חיים זרזר בדק איך זה מסתדר עם היכולת שהיא מפגינה על הכביש, והגיע למסקנה חד-משמעית. זה לא
ליבואנית החדשה יחסית אופל בישראל, יש שאיפות גדולות, בין היתר להפוך שלישית בטבלת המכירות השנתית. כדי להשיג את המטרה היומרנית הזו, הרגישו בשלמה כי הם זקוקים לקמפיין החדרה אגרסיבי, שיעשה רעש תקשורתי. ורעש הם אכן השיגו, אם כי לא בטוח שאת הרעש שרצו להשיג.
משרד הפרסום של המותג החליט להתעלם מפרות קדושות, והעלה את עניין הזהות הגרמנית כמוטיב מרכזי - "איכות גרמנית בהישג ידך". לא רבים אהבו את הבחירה, אחרים הרגישו כי היא פוגענית שלא לצורך, אבל בדבר אחד אין ספק - האסטרה שכמעט נעלמה בארסנל הקוריאני-אמריקני של חברת UMI, היבואנית הקודמת, עשתה היכרות מחודשת עם הציבור.
יופי בווארי
מעטות המכוניות שזוכות בהתייחסות כה חיובית וגורפת, כבר בפעם הראשונה בה מביטים בהן. קווי המתאר אלגנטיים, ושומרים על זהות מותגית, בד-בבד עם מקוריות ונוכחות. דברים דומים אפשר לומר גם על חלל הפנים. הן מבחינת עיצוב, והן לגבי איכות החומר והתחושה הכללית.
אלא שלא הכל ורוד מבחינת עיצוב. קורת A הנמתחת מחלקה התחתון של השמשה הקדמית אל הגג, מגבילה מעט את הראות לפנים. השמשה האחורית לעומת זאת, שנראית קטנטנה מבחוץ, התכווצה עוד יותר מבפנים. לא מעודד.
הוסיפו לכך מושב נהג מהפחות נוחים בקטגוריה ויותר מדי פקדי תפעול למערכות השונות, ותקבלו ציון מספיק, אבל לא יותר מכך. אגב, לטעמי לפחות, יש מקום לצפות לתאורת מראות, פתיחת דלת המטען מבפנים ומחשב דרך פחות קמצן במידע.
נוחות גבוהה
למזלה של האסטרה, אופייה המרשים משכיח חיש קל את מרבית הטענות שהועלו עד כה. כי בסופו של יום (וגם בתחילתו) האסטרה פשוט נוחה, עם שיכוך מהמורות טוב מאד בנסיעה בין עירונית, וטוב בהחלט בתוך העיר. גם בידוד רעשי החוץ - עד למהירות של 110 קמ"ש, מרשים למדי.
בגרסתה הבסיסית מגיעה האסטרה עם מנוע 1.6 ליטרים והספק מרבי של 115 כ"ס, יחד עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. זה נשמע טוב על הנייר, אך מרגיש פחות טוב במציאות. המנוע מרגיש לעיתים קרובות מדי פשוט עצל, ובסל"ד גבוה – שנדרש לצורך האצות – הוא פשוט רועש מדי.
גם תיבת ההילוכים אינה עושה רושם נמרץ מדי, ומעדיפה התנהלות רגועה ונטולת שעשועים כלשהם, בבחינת אל תדרשו ממני מה שאיני מסוגלת לתת. היא כן מסוגלת להציע צריכת דלק טובה - 13.9 קמ"ל כנתון רשמי. במציאות זה התגלה כקרוב הרבה יותר ל-9 ק"מ לליטר.
בלי פרובוקציות בבקשה
מבלי להיכנס לדיון בדיון בנושא יעילות הפרסום הפרובוקטיבי, כדאי רק להזכיר כי צירוף המילים "איכות גרמנית" בעולם המוטורי, הוא הדבר הרחוק ביותר שאפשר להעלות על הדעת מכינוי גנאי. ולמרות שהאסטרה אינה מכונית מושלמת, היא בהחלט מתברגת בקלות לצמרת קבוצת המשפחתיות-קומפקטיות. עם יתרון של תא נוסעים מרווח, איכות ייצור וגימור ונוחות נסיעה גבוהה. כך שהיא אמנם ממש לא פרובוקטיבית, אבל בהחלט עושה עבודה מצוינת.
מנוע | 1,600 סמ"ק |
הספק מרבי | 115 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 15.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים |
מרכב | חמש דלתות, האצ'בק |
אורך | 442 ס"מ |
רוחב (מראות מקופלות) | 181 ס"מ |
גובה | 151ס"מ |
בסיס גלגלים | 268.5 ס"מ |
משקל | 1,433 ק"ג |
נפח תא מטען | 370 ליטר |
100-0 קמ"ש | 13.3 שניות |
מהירות מרבית | 182 קמ"ש |
תצרוכת דלק (יצרן, משולבת) | 13.9 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 167 גרם CO2 לק"מ |
מחיר | 122-125 אלף שקל |
כריות אוויר | שש (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל | 5 כוכבים |