מכה למפרסמים? האותיות הקטנות יוגדלו
כולנו מכירים את זה: כרזה שמכריזה על מבצע משתלם. התנאים המגבילים מסתתרים בפינה, באותיות זעירות. לא עוד. הכנסת הרחיבה איסור על שימוש באותיות קטנות גם בפרסום. הדרישה: לפחות 30% מגודל האותיות הגדולות, או 2 מ"מ
ועדת הכלכלה החליטה אמש (ג') להרחיב את האיסור הקיים על שימוש באותיות קטנות בחוזים אחידים, גם על כל מידע אחר המיועד לצרכנים. הוועדה אישרה תקנות של משרד התמ"ת המחייבת שימוש באותיות בגודל סביר גם בקטלוגים, עלוני מידע, מודעות פרסומת בעיתונים ואפילו בבאנרים באינטרנט.
היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד חנה טירי, הצביעה על כשל שקיים, לדבריה, כתוצאה מפרסום מודעות בעיתונים באותיות גדולות המושכות את העין, בשעה שהתנאים והסייגים לקבלת ההטבות נכתבים בשולי המודעה באותיות קטנטנות שעין הקורא הסביר לא קולטת אותן.
לפני כשנה
גודל האותיות הקטנות במודעות: לפחות 2 מ"מ
שושנה חן
תקנות שעליהן חתם שר התמ"ת מסדירות את הגודל המינימלי לאותיות בפרסומות מכל הסוגים, וגם בחוזים אחידים. האם הצרכנים ישימו לב למה שמנסים להסתיר מהם?
יגאל אכטנברג מארגון אמון הציבור בירך על התקנות. הוא אמר כי כמות התלונות שמגיעות אל הארגון בנושא הוא לעין שיעור גדול מכל תלונה אחרת. מנגד, נציג חברת דואר ישראל, אילן שפירא, ביקש להקצות יותר מ-90 יום עד שהתקנות החדשות ייכנסו לתוקף. לטענתו, במחסני החברה יש מלאי של עלונים בשווי של 6 מליון שקלים עם אותיות בגודל שיהיה בקרוב אסור.
הוועדה החליטה להיענות לבקשה של שפירא באופן חלקי. היא קבעה כי התקנות יכנסו לתוקף החל מה-1 בינואר 2012 תוך שישה חודשים במקום שלושה. עו"ד תמר פינקוס מהנהלת הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת הציעה לחברות לשלוח עלונים שלא יהיו חוקיים למחזור כדי ששווי הנייר לא יאבד.
פורסם לראשונה 24/05/2011 18:27
יותר לא נצטרך זכוכית מגדלת?
צילום: Shutterstock
מומלצים