התאונה בים-המלח: "נסעו במהירות מופרזת"
מחקירה ראשונית של התאונה בה נהרגו ארבעה פלסטינים עולה, כי הנהג נסע במהירות של יותר מ-110 קמ"ש. בשרידי הרכב נמצא גם בקבוק וודקה. השוטרים לקחו בדיקת דם מהנהג
מהירות מופרזת עם גלגל חלופי: הגורם האנושי שוב גרם הבוקר (יום ו') לתאונה הקטלנית סמוך לים המלח, בה נהרגו ארבעה פלסטינים - מאזור חברון וג'נין. כך עולה מחקירה ראשונית של המשטרה. הרכב בו נסעו הארבעה התנגש חזיתית באוטובוס, בו היו תיירים מגרמניה, שעשו את דרכם לנמל התעופה בן-גוריון.
מפקד משטרת התנועה באזור יהודה ושומרון, סגן-ניצב דורון ישראלי, אמר ל-ynet: "להערכתנו הנהג נסע במהירות של יותר מ-110 קמ"ש, בכביש בו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש. כמו כן, ברכב היה גלגל אחורי חלופי - שהמהירות המירבית עם גלגל כזה היא 80 קמ"ש".
אחד מהגלגלים האחוריים היה חלופי (צילום: גיל יוחנן)
קצין המשטרה הוסיף כי ארבעת ההרוגים לא היו חגורים. הוא גם אמר כי בשרידי הרכב נמצא בקבוק וודקה וכוסות פלסטיק. "אנו מעריכים כי הם שתו לפני או במהלך הנסיעה. לשם קבלת אינדיקציה לקחנו בדיקות דם מהנהג".
לשאלת ynet האם גדר הפרדה בין הנתיבים, כפי שנהוג במקומות רבים במרכז הארץ, היתה יכולה למנוע את התאונה הקטלנית, ענה סגן-ניצב ישראל: "אין ספק שגדר הפרדה היתה מצמצמת תאונות קטלניות ותאונות חזיתיות. הייתי שמח מאוד אם ברוב הכבישים ביהודה ושומרון היו מוקמות חומות הפרדה בין הנתיבים. הדבר תלוי בשכלול של כבישים מסוכנים, בהם אירעו תאונות קטלניות רבות, כמות נסיעה על הכבישים, תנאיי שטח וכמובן תקציב". עוד הוסיף כי "קטע הכביש בו אירעה התאונה אינו מוגדר 'כקטע אדום'".
בקבוק הוודקה ברכב של ההרוגים (צילום: גיל יוחנן)
דני ריכטר, פרמדיק מד"א ירושלים, שהוזעק למקום התאונה סמוך לים-המלח, סיפר ל-ynet: "ברכב הפרטי היו ארבעה גברים, שלצערנו
כולם נהרגו במקום. לא היתה לנו יכולת לסייע להם. התיירים ירדו מהאוטובוס - הם היו קצת נרגשים, אך לא היה צורך לפנות אותם לבתי החולים. מרגע שהתבררה התמונה, מרבית הכוחות שהוזרמו למקום חזרו לאחור - ונותר בזירה צוות מצומצם, כדי לטפל בגופות ההרוגים".
בתאונת דרכים נוספת, שאירעה הבוקר ברמת-הגולן, נהרגו שני בני-אדם ושמונה נפצעו. התאונה נגרמה לאחר שרכב הסעות פגע בטרקטור, שנסע לאט.