שתף קטע נבחר
 

הולך רגל בחושך? המכונית תאיר ותזהיר מרחוק

יצרנית הרכב ב.מ.וו פיתחה מערכת תאורה מתוחכמת, המזהה בחושך הולכי רכב עד למרחק של 100 מטרים. לאחר הזיהוי תופנה אלומת האור אוטומטית לכיוון המתאים

מאירה את הסכנה. ב.מ.וו מציגה היום (ב') מערכת תאורה חדשנית, העשויה להפוך לאחד העזרים הבטיחותיים המרשימים שנראו לאחרונה. המערכת עושה שימוש באמצעי זיהוי עצמים הנתמך במצלמת אינפרה-אדום, ומפנה את אלומת האור של הרכב המתקרב לעצם שזוהה. הן הנהג שיזכה להתראה, והן הולך הרגל בצד הדרך שיואר, יהיו מודעים לסכנה ויפעלו בהתאם. לטענת ב.מ.וו, סיכוייו של הולך רגל להיפגע בתאונת דרכים בחושך, גבוה באופן טבעי עד פי 4 לעומת שעות אור.

 

 


 

מערכת ה-DLS ("אלומת אור דינאמית", Dynamic Light Spot) הגרמנית מבוססת על מערכת ראיית לילה בה מצויידים דגמים עכשוויים של החברה. מצלמה המסוגלת "לראות בתנאי חשיכה" תזהה הולכי רגל ובעלי חיים, עד לזווית בת 24 מעלות לפני המכונית. כך תהיה מסוגלת להתריע על סכנה ממרחק של כ-100 מטרים, בכל מזג אוויר. נהג ממוצע מסוגל בתנאים דומים לזהות עצמים רק ממרחק של פחות מ-30 מטרים, כך ב.מ.וו. מיד לאחר הזיהוי תפנה המערכת את אלומת האור לכיוון הולך הרגל או בעל החיים. יש לציין כי מערכות זיהוי עצמים בשעות החשיכה קיימות זה מכבר, אך הן מתריעות רק על-גבי לוח המחוונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תאיר את הדרך, המערכת של ב.מ.וו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים