אודי A1 עם ביצועים של R8
לחטיבת היוקרה של פולקסווגן יש מכונית תצוגה חדשה, עם ביצועים של מכונית-על: 503 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. נשמע מפתה? למרבה הצער, אין לאודי כל כוונה לייצר אותה
סופר-מיני, סופר ביצועים. לקראת המפגש השנתי של חובבי קונצרן פולקסווגן, שנפתח היום (ד') באוסטריה, חושפת חטיבת היוקרה של היצרנית מכונית תצוגה חדשה - אודי A1 "קלאב-ספורט". אבל מתברר שכל קשר בין ה-A1 הסדרתית ומכונית התצוגה, מקרי בהחלט. עם 503 כ"ס ו-67.3 קג"מ, ה"קלאב-ספורט" מציגה ביצועים שכמעט מאפילים על מכונית העל של אודי, ה-R8: האצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
הביצועים המרשימים מגיעים בחסות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר, שמוכר מדגמי ה-TT RS וה-RS3 - אם כי בגרסה המיועדת לייצור, מפיק המנוע 330 כ"ס "בלבד". בנוסף, וכמו בלא מעט גרסאות ספורטיביות של אודי, הקלאב-ספורט מצוידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
באודי מסבירים כי לקלאב-ספורט פוטנציאל מירוצים, עם סבכה בסגנון חלת דבש, כונסי אוויר גדולים במיוחד, וגג עשוי סיבי-פחם. בדומה לגרסת המירוצים של ה-A4, שמתחרה באליפות מכוניות הסאלון בגרמניה (DTM), צינור המפלט נמצא בצד השמאלי ולפני הגלגל האחורי. אגב, אותו גלגל מתהדר בקוטר של 19 אינץ' ובחתך נמוך במיוחד - 255/30.
שלא במפתיע, הקלאב-ספורט לא תגיע אל פס הייצור. עם זאת, כמה מאפיינים שלה עשויים למצוא את דרכם לגרסאות השונות של ה-A1: באודי אומרים כי הזמנה של הקיט האווירודינאמי, תתאפשר כבר במפגש השנתי של הקונצרן.