שתף קטע נבחר

מהיום: ערכה של המכונית שלכם צנח בחדות

ערכן של מכוניות משומשות ירד במהלך חודש מאי באופן קיצוני, עד כדי 6% לדגמים משפחתיים פופולריים. הסיבה: הצפת השוק במכוניות ליסינג, יחד עם מבצעי הנחות של היבואנים. סוחרי הרכב: ההפחתה מוצדקת, ואפילו מתונה מדי

שיא חדש לירידות במחירי המכוניות המשומשות בחודש האחרון. מחירון הרכב של לוי יצחק לחודש יוני התפרסם היום, תוך ירידות מחירים כפולות מהמקובל. בממוצע נרשמו במהלך החודש האחרון ירידות של 4-5 אחוזים, ובמקרים מסויימים הגיעו הירידות ל-6% ויותר. לדברי לוי יצחק, ירידות מחירים אלה מאפיינות בעיקר מכוניות חדשות יחסית, משנות הייצור 2007 ומעלה. הסיבות לכך: הצפת השוק במכוניות בבעלות חברות ליסינג, ומבצעי מכירות אטרקטיביים במיוחד.

 

לדברי לוי מורגשת ירידת מחירים קיצונית גם במכוניות גדולות עם מנועים שצורכים דלק רב, כמו למשל רכבי כביש-שטח גדולים ומפוארים. מכיוון שמחירן של מכוניות אלה גבוה במקור, הירידות הקיצוניות החודש מתבטאות בהפסד של עשרות אלפי שקלים לבעלי הרכב תוך שבועות ספורים. זאת מעבר לשחיקת המחיר הגורפת שנרשמת השנה בשוק המשומשות.

 

סקר השוק שנערך על-ידי לוי יצחק, מעלה תמונה עגומה למדי עבור המעוניינים במכירת מכונית משומשת, אשר לא עשו זאת עד עתה. כך למשל הפסידו בעלי מכוניות משפחתיות פופולריות סכומים נכבדים רק בחודש שחלף. מחיר הונדה (סיוויק) וקיה (דגמים שונים) משומשות צנח ב-5%, ואילו דגמי פיז'ו, סיטרואן ורנו ירדו ב-4-5%. מאזדה 3 ו-6 הפסידו 4% מערכן, בעוד פורד פוקוס ומונדיאו ירדו ב-3-4 אחוזים. טויוטה קורולה הפסידה מערכה 4%, בעוד שאר דגמי המותג ירדו ב-2% בלבד. בפיאט נרשמו ירידות של 3-4%, למעט במקרה של הפנדה ששמרה על יציבות.

 

ירידות באחוזים דומים נרשמו גם בקטגוריית מכוניות היוקרה, אך בפועל מדובר בהפסד גדול בהרבה. צניחה של מספר אחוזים בכל דגמי היוקרה - אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס, ואמריקניות שונות - "חתכה" מהמחיר עשרות אפי שקלים בממוצע. יגואר הגדילה לעשות עם צניחה של מעל 7% בחודש למחר ה-XK8, ואילו בפורשה נרשמה ירידת מחירים של 5% בממוצע, בעוד לקסוס איבדה "רק" 4% בחודש האחרון.

 

אורי דגמי, יו"ר איגוד סחר רכב בלשכת המסחר ובעלים של חברת טרייד אין, מצדיק את ירידות המחירים. "שוק הרכב עבר מהפך בעקבות עליית מחירי הדלק, וכניסתן לשוק של מכוניות מיני קטנות דוגמת סוזקי אלטו, פיג'ו 107 יונדאי i10 ודומות להן. רוכשי משפחתית או סופר-מיני כמכונית שנייה ושלישית, רוכשים כיום עירונית קטנות שמחירן מתחיל בכ-60 אלף שקל. זה מבטיח שקט נפשי בגלל האחריות, חסכון בצריכת דלק ובחניה. מאידך, השוק מוצף במכוניות ליסינג, והתוצאה היא עודף היצע על ביקוש. המחירון החדש משקף - אולי מעט באיחור - את מה שמתרחש בשוק כבר מספר חודשים".

 

דגמי מוסיף כי המצב חמור עוד יותר בשוק רכבי היוקרה. "גם אחרי הפחתת המחירים בשעור של 6 אחוזים, עדיין נותרו מחירי היוקרתיות גבוהים מדי", אמר. "לדעתי צריך היה להפחית את מחירן ב-15%, ואז אולי היה המחירון משקף את המצב האמיתי", סיים.

 

מספר דוגמאות להמחשה, כולן דגמי 2008:

 

  • יגואר XK8: המחיר ביוני 551 אלף שקל, ירידה של 46 אלף שקלים
  • ב.מ.וו 740: המחיר ביוני 361 אלף שקל, ירידה של 24 אלף שקלים
  • פולקסווגן פאסאט 1.8: המיר ביוני 108 אלף שקל, ירידה של 5,000 שקלים
  • רנו מגאן 1.6: המחיר ביוני 70 אלף שקל, ירידה של 4,000 שקלים
  • מאזדה 3 1.6: המחיר ביוני 79 אלף שקל, ירידה של 4,000 שקלים

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משומשות - ערכן ירד
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים