העידן שאחרי הליסינג: איך קונים ביטוח בהיי-טק?
עובדי היי-טק רבים מוותרים על רכבי הליסינג, אך החיסכון עלול לעלות להם ביוקר בביטוח הרכב. סקר שבדק את הרגלי הרכישה בענף מגלה, כי גם במגזר ההיי-טק בוחרים רוב העובדים בסוכן המסורתי ופחות מרבע רוכשים ביטוח באמצעות האינטרנט
בעקבות הרפורמה בשיטת שווי השימוש לרכבים צמודים, עובדים רבים במגזר ההיי-טק החליטו כי אחזקת מכונית בליסינג ממקום העבודה אינה כלכלית, ועברו למכונית פרטית משלהם. אלא שהחיסכון הפוטנציאלי מכיוון אחד עלול לעלות להם ביוקר מכיוון אחר - בתשלום על אחזקת המכונית וכמובן על ביטוח הרכב.
סקר היי-טק-זון, מועדון הצרכנות של עובדי תעשיית ההיי-טק, בחן את ההעדפות ודפוסי הפעולה בעת רכישת פוליסת ביטוח של אנשי התעשייה. הסקר מעלה כי 47.3% מהנשאלים רכשו את ביטוח הרכב באמצעות סוכן לעומת 29% שרכשו אותו דרך חברות ישירות ו- 22.7% רכשו ביטוח באמצעות האינטרנט (הן מחברות ביטוח ישירות והן מחברות רגילות).
הנטייה לרכישת ביטוח באופן ישיר בולטת יותר בקרב נשים: פחות משליש (32.5%) מעובדות ההיי-טק שרכשו ביטוח רכב בשנה האחרונה עשו זאת באמצעות סוכן. למרות שבפועל אחוז הרוכשים באינטרנט נמוך, השיבו 43.4% כי יעדיפו לרכוש ביטוח באינטרנט, 24.3% יעשו זאת בתנאי שהמחיר באינטרנט יהיה זול יותר, ורק 32.3% מעדיפים לבצע את הרכישה דרך סוכן ביטוח או נציג מכירות אנושי.
שליש מהגברים התמקחו עם הסוכן
לשאלה מה עדיף לדעתך, סוכן ביטוח או חברת ביטוח ישירה? ענו 38.9% מבין הנסקרים כי סוכן צפוי להעניק להם שירות טוב יותר, בעוד שרק 6% מבין העובדים סבורים כי יקבלו שירות טוב יותר ברכישה ישירה. אולם בנוגע למחיר, סבורים 43% מעובדי ההיי-טק שרכישה באמצעות סוכן תהיה יקרה יותר מאשר רכישה באמצעות חברה ישירה, בעוד 41% סבורים כי עלות הביטוח תהיה זהה. 16% ענו שלדעתם דווקא סוכני הביטוח זולים יותר.
הסקר העלה עוד כי למעלה מ-50% מהנשאלים עשו השוואת מחירים בין כמה חברות ביטוח לפני שרכשו את ביטוח הרכב שלהם. גם כאן בולט השימוש באינטרנט ככלי מרכזי: 52.9% משתמשים באינטרנט כדי להשוות מחירים, והשאר (47.1%) עורכים את ההשוואות באמצעות טלפונים לסוכנים ולחברות ביטוח.
שליש מבין הגברים (34%) ציינו כי ישתמשו בהשוואות כדי לאתגר את סוכן הביטוח שלהם, לעומת זאת רק 20.5% מבין הנשים מעידות על עצמן שיטרחו להתמקח עם הסוכן.
לדברי נועם בוסידן, מנכ"ל משותף בהיי-טק-זון, "מהיכרות קרובה עם ההרגלים הצרכניים של עובדי ההיי-טק, אנו יודעים שמדובר בצרכנים מתוחכמים ומחושבים. הדבר ניכר גם ברכישת ביטוח רכב: עובדי ההיי-טק עורכים השוואות רבות ומשתמשים בערוצי הפצה מתקדמים.
"כפי שקורה בתחומים רבים, אנו מאמינים שעובדי ההיי-טק יהיו החלוץ שלפני המחנה גם במה שקשור להרגלי צריכה בתחום הביטוח והם משקפי תהליכים שיתהוו בשנים הקרובות בכלל האוכלוסייה: מעבר לרכישת ישירה של ביטוח, ושימוש באינטרנט כללי עיקרי להשוואות מחירים".
הסקר נערך באמצעות האינטרנט וכלל כ-1,200 עובדי חברות היי-טק המחזיקים ברכב פרטי,