שתף קטע נבחר

 

בדרך לחו"ל, תעברו מעל חולון: "זה ממש יפריע"

בעקבות פרויקט בטיחות ענק, ישתנו נתיבי ההמראה והנחיתה בנתב"ג, דבר שיפגע קשות באיכות חייהם של תושבי מערב ראשון לציון, בית דגן, משמר השבעה ובני עטרות. "בלתי נסבל, למה אנחנו צריכים לשלם את מחיר השיפוצים"

הנה הם באים, לילות של רעש: מהיום (ה') ישתנו נתיבי ההמראה והנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, במסגרת פרויקט בטיחות ענק. בעקבות זאת, ייאלצו המטוסים לעבור מעל דרום חולון, מערב ראשון לציון, בית דגן, משמר השבעה ובני עטרות. ומה לגבי איכות חייהם של התושבים? הם יכולים לנסות לתפוס קצת שקט בין השעות 05:00-02:00, בהן אסר בג"ץ על המראות, למעט מקרים חריגים באישור רשות התעופה האזרחית.

 

"זה ממש לא בסדר", אמרו חופית ורם מחולון ששאלו בזעם: "למה אנחנו צריכים לשלם את המחיר של השיפוצים? אנחנו מקווים שיסיימו עם השיפוצים כמה שיותר מהר. הרעש עלול להיות בלתי נסבל ולא ייתכן שאנחנו ניפגע מזה, מטוסים באמצע הלילה זה סיוט של כל תושב".


"הרעש של המטוסים יטריד מאוד" (צילום: ירון ברנר)

 

גם ליאת ממערב ראשון לציון חוששת מהשפעת שינוי נתיבי התנועה: "זה נורא. זה ממש יפריע. יש לי ילדים קטנים, הרעש של המטוסים יטריד מאוד. השקענו את מיטב כספנו בבית, למקום שיש בו קצת שקט".

 

שינוי נתיבי ההמראה והנחיתה מתבצע במסגרת פרויקט הענק לשדרוג מערך הבטיחות בנמל התעופה בן גוריון, שנכנס כעת לשלב השני והמשמעותי. בשנתיים הקרובות ימשיך נמל התעופה לפעול באמצעות מסלול אחד בלבד - והשני, שלא שודרג עדיין, ייכנס לעבודות.

 

"זו מציאות לא נעימה, אבל מדובר בנושא בטיחותי שאי אפשר להתמודד איתו", אמר ל-ynet ראש עיריית חולון, מוטי ששון שהוביל בשמם של ראשי הערים והתושבים באזור את המאבק והגיש את העתירה לבג"ץ בעניין הרעש.

 

ששון, שמתגורר במרכז העיר, סיפר כי מדי פעם הוא מתעורר ב-05:00 מרעש המראות המטוסים. "גם המראות ב-1 בלילה מקשות על החיים. הוכחנו בבג"ץ שאין קשר בין שיפוץ המסלולים לפתיחת חלון בלילה, אבל מה שכן יהיה מותר להם זה בגדר גזירה שנהיה חייבים לחיות איתה".

 

"אני ישן בלילה עם עין פתוחה ומציץ בחלון מדי פעם לראות אם יש חריגות לא מותרות", סיפר ששון וקרא לתושבים לדווח מיד על כל המראה בשעות הקטנות, "כי זו תהיה הפרה של החלטת בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לא בסדר". בונים מסלולים בנתב"ג
צילום: בן קלמר
מומלצים