צונאמי מוטורי: 20 אלף מכוניות חדשות מדי חודש
שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח מהיר אפילו מההערכות האופטימיות ביותר. יונדאי מבססת עצמה כמותג הפופולרי ביותר, ואילו אופל מציגה עליה של כ-2,000% לעומת אשתקד
בדרך הבטוחה לשיא נוסף. כבישי ישראל מתמלאים בעוד ועוד מכוניות, עם עלייה של כ-20% מכוניות חדשות שמצטרפות מדי חודש בממוצע לצי הרכב. למרות ששיא המכירות שנקבע ב-2010 נראה כבלתי שביר לשנים הקרובות, הגיעו חמשת החודשים הראשונים של השנה והציגו עליה של 22.6% לעומת אשתקד - 100,975 לעומת 82,344 מכוניות חדשות אשתקד. כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (ה').
נתון חשוב נוסף שעולה מנתוני האיגוד, הוא התבססותו של מותג הרכב הקוריאני יונדאי בצמרת טבלת המכירות. מתחילת השנה רשמו ביונדאי עליה של 14.5% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והדיחו בכך את מלכת שוק הרכב הישראלי במשך שנים ארוכות, מאזדה היפנית. זו מציגה השנה ירידה של כ-14.7% לעומת אשתקד, אך שומרת - כמו בחודש אפריל - על מקום שני במכירות. יונדאי מכרה במהלך מאי בלבד 3,002 מכוניות חדשות, לעות 2,384 שמכרה מאזדה.
במקום השלישי נותרה טויוטה היפנית, עם עליה של כ-15% מתחילת השנה, המתבטאת ב-9,117 מכוניות חדשות מתחילת ינואר, לעומת 7,917 אשתקד. במקום הרביעי שברולט הקוריאנית-אמריקנית, אשר עלתה בחמשת החודשים הראשונים של השנה ב-51.7%, תוך שהיא מוכרת 1,554 יחידות במאי בלבד. הישג זה של המותג החזק של היבואנית UMI, איפשר לה להוריד את קיה למקום החמישי הכולל. זאת למרות שמותג הבת של יונדאי מציג עלייה של לא פחות מ-105% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
במקום השישי ממוקם המותג העיקרי של קונצרן הרכב האירופי הגדול ביותר, פולקסווגן. המותג הגרמני מציג השנה עלייה קבועה של כ-44% לעומת אשתקד, תוך מכירה של כ-1,700 מכוניות יותר השנה בחמישה חודשים בלבד. סוזוקי שבמקום השביעי מציגה עלייה מתונה יותר של כ-18% בכל התקופה, פחות משמעותית מהמותג הממוקם מתחתיה במספרים אבסולוטיים - סקודה הצ'כי. עם עלייה של 73% מתחילת השנה, מצטרפת סקודה לחבורה אקסקלוסיבית של מותגים - בהם קיה, וגם אופל - הנהנים מפריחה אדירה ב-2011.
רנו ופורד סוגרים את רשימת עשרת המותגים החזקים ביותר השנה בשוק הרכב הישראלי, עם עלייה של כ-21% ו-8% בהתאמה לעומת אשתקד. נתונים מרשימים אמנם, אך צמיחה נמוכה משמעותית מאופל למשל. המותג הגרמני שעבר מ-UMI לידי קבוצת שלמה, רשם גידול של לא פחות מ-2,068% במהלך חמשת החודשים הראשונים. עד סוף חודש מאי 2010 מכרה UMI כ-102 מכוניות אופל חדשות, ואילו היבואן החדש מכר באותה תקופה 1,850 מכוניות. יחד עם 362 יחידות שמסר היבואן הקודם, מדובר ב-2,212 מכוניות חדשות מבית אופל שעלו על הכביש השנה.