זה סופי: קרייזלר בבעלות מלאה של פיאט
קונצרן הרכב האיטלקי השלים השתלטות על יותר ממחצית מניותיה של יצרנית הרכב האמריקנית קרייזלר, בעזרתו האדיבה של הממשל. פיאט הרוויחה, הממשל האמריקני הפסיד 1.3 מיליארד דולר
הממשל הפסיד 1.3 מיליארד, וקרייזלר עברה לשליטה איטלקית. פיאט השלימה את ההשתלטות על קרייזלר האמריקנית, לאחר רכישה של 6% נוספים מהממשל האמריקני. במשרד האוצר האמריקני אומרים כי לאחר השלמת העסקה, תצא קרייזלר לחלוטין מידי (והשפעת) הממשל, אשר חילץ אותה מעשית - באמצעות הזרמת כספים - מקריסה טוטאלית. עבור העסקה יעברו לידי הממשל 560 מיליון דולרים, וסך המניות שבידי פיאט יהיה 52%.
בתחילת 2009 התגבש המשא ומתן בין פיאט לקרייזלר והממשל האמריקני, לכדי תכנית רכישה של המותג האמריקני בעל השם על-ידי קונצרן הרכב האירופי. בבסיסו רכישת כ-35% ממניות קרייזלר על-ידי האיטלקים, בכסף אשר ישמש להמשך תפעול פסי הייצור, תשלום לוועדי עובדים ופיתוח דגמים עתידיים. קווי הייסוד של שיתוף הפעולה קבעו כי האיטלקים ירכשו בשלב מאוחר יותר 20% נוספים, אשר יעניקו לה לא רק שליטה במיעוט, אלא שליטה מלאה. ארבעה חודשים מאוחר יותר הובהר כי קרייזלר אכן תפשוט רגל, בדרך לעבור הדרגתית לבעלות פיאט.
הממשל האמריקני השקיע בסך הכל כ-12.5 מיליארד דולרים בקונצרן קרייזלר במהלך אותה שנת-מעבר, כחלק מתוכנית עזרה ממשלתית שתאפשר פשיטת רגל מסודרת לקרייזלר, כמו-גם לג'נרל מוטורס. אגב, לפיאט ול-GM היסטוריה משותפת מעניינת למדי. בשנת 2000 החליט קונצרן הרכב הגדול בעולם לרכוש חמישית ממניות פיאט, שהייתה בצרות צרורות. אלא שסעיפי החוזה אפשרו לפיאט לדרוש מהאמריקנים רכישה מלאה, או לשלם "קנס" עצום אם יסרבו לעשות זאת. הזמנים השתנו, גורלות התהפכו, ופיאט דרשה את מימוש החוזה. האמריקנים שביקשו רק לברוח מהעסקה, שילמו פידיון של לא פחות משני מיליארד דולר ליצרנית הכמעט מרוסקת. סכום שאפשר אגב לאיטלקים להשתקם ולשגשג.
תוכנית ההבראה של מנכ"ל פיאט סרג'יו מרקיונה עבר שתי החברות, הציבה יעד מכירות של 6.6 מיליון כלי רכב בסך הכל עד לשנת 2014, בהשוואה ל-3.6 מיליון שמכרו אשתקד. מרקיונה, שלא שלל אפשרות של איחוד בין שתי החברות, אמר כי הנפקת מניות ראשונית (IPO) לבורסה של מניות קרייזלר אפשרית, אך תלויה בכמה גורמים חיצוניים. הממשל הקנדי שמחזיק ב-1.7% מקרייזלר, קיבל מפיאט הצעה של 125 מיליון דולרים עבור מכירתם.