הונדה PCX - במבחן ארוך טווח
עדיין לא נכנס לטיפול, עדיין לא נבדק כדי לתקן בעיות קלות, אבל נושם ובועט ומסיע אותנו מדי יום בלי טענות. הונדה PCX במבחן ארוך טווח - דו"ח שמיני
את הרעיון לבצע מבחן ארוך טווח להונדה PCX המודרני, קטנוע עם מערכת עצור וסע ייחודית, העלה טל שביט ז"ל. כתב הרכב הדו-גלגלי של ynet, אשר הקים את האתר הדו-גלגלי דוגרי, הניח כי קטנוע עם יומרה ירוקה, הוא חידוש מרענן וחשוב בתוך עדר הכלים הדו-גלגליים שמציעים יבואני הרכב בישראל. וכמו כמעט-תמיד במהלך חייו המקצועיים, גם כאן טל צדק.
ה-PCX של הונדה הוא קטנוע מעניין ביותר ממובן אחד. דווקא בתחום צריכת הדלק הוא אינו מבריק, שכן לא הצלחנו להתקרב אפילו לנתוני היצרן המבטיחים, שנראים יותר ויותר כיומרניים במיוחד. יחד עם נפח מיכל דלק מצומצם (מעט יותר משישה ליטרים אמיתיים), טווח הנסיעה אינו מהמרשימים. למעשה, היינו מצפים לטווח נסיעה כפול פחות או יותר, כזה שיאפשר מעט יותר מ-300 ק"מ בין תדלוקים. די מתבקש כאשר רוכבים על הכלי בסביבות 50 ק"מ ביום.
- דו"ח שימוש אחרון - השביעי
כפי שכבר דיווחנו, איכות הקטנוע הזה מתבטאת דווקא ביכולת התנהלות עירונית זריזה ונוחה בדרך כלל. איכות החומרים עושה רושם טוב, וגם אחרי למעלה מחצי שנה, הקטנוע נראה - לאחר שרוחצים אותו מהזוהמה שבאוויר - כמו חדש. בניגוד לתכניות, למרות שהוא מתקרב בצעדי ענק לטיפול התקופתי הבא (12 אלף) ואולי בגלל, בחרנו לוותר על טיפול ביניים לפתרון כמה בעיות קלות ומטרידות, ולראות כיצד הן יתפתחו.
עלילות הארגז
הארגז האחורי-מקורי עמו קיבלנו את הקטנוע לפי בקשתנו, מיוצר על-ידי Kappa עבור היצרנית היפנית. אם אנחנו לא טועים, יש חברות נוספות שעושות שימוש בארגז 35 הליטרים הזה, עם מדבקות-מותג רלוונטיות. אגב, מבחינתנו מדובר בסימן חיובי. ככל שקאפה תייצר יותר ארגזים, היא תעשה אותם טוב יותר. נכון? ובכן, לא בדיוק. חצי שנה נמצא איתנו הארגז ובממוצע, הוא נפתח ונסגר מספר פעמים ביום. בעת תחילת רכיבה בבוקר והגעה ליעד, ובכיוון ההפוך, פלוס נסיעות מזדמנות פה ושם. לא ממש שימוש אינטנסיבי לדעתנו, בוודאי לא כזה המתקרב אפילו לעבודה מאומצת.
ובכל זאת, כפי שדיווחנו לכם בפעם האחרונה, הארגז החל "לחרוק". הפלסטיק הפך למעט גמיש ממצבו המקורי, כך שסגירה ופתיחה לא מתבצעות באופן חלק. גם מנגנון הנעילה עם הלשונית הגדולה והמתג גדל הממדים, עבד טוב בהרבה בתחילה, וכעת לא כל-כך משכנע. שתי רצועות הפלסטיק המונעות ממכסה הארגז "ליפול" לאחור בעת פתיחה, מחוברות לבסיס הקבוע בעזרת ברגי פלסטיק קטנים המוברגים לדופן הפלסטית הפנימית של הארגז. שניהם נשלפו זה מכבר החוצה, למרות שימוש עדין ומתחשב. חיבור מחודש אינו אפשר.
בקצרה, ארגז מרשים ונוח, אך מרגיש בלוי ומאכזב לאחר לא יותר מחצי שנה של שימוש. בפעם האחרונה בה דיווחנו, הבטחנו לטפל ולבדוק מדוע זה כך. בינתיים פגשנו כמה וכמה בעלי ארגזים דומים, רובם סובלים מבעיות דומות.
הונדה PCX |
|
מנוע: | 125 סמ"ק, קירור מים |
הספק מרבי | 11.2 כ"ס |
משקל: | 125 ק"ג |
גובה מושב | 76 ס"מ |
צמיגים (קדמי-אחורי)
|
90-90-14, 100-90-14 |
מיכל דלק: | 6.2 ליטרים |
מהירות מרבית | 96.5 קמ"ש |
זיוף ספידומטר | 11%+ |
קוטר סיבוב | 3.70 מטרים |
טיפוס מדרכה | 14 ס"מ |
אחריות | שנה, ללא הגבלת ק"מ |
אחזקה ל-24 אלף ק"מ | 5,334 שקלים |
מחיר |
19,900 שקל |