יועצי יבוא אישי: משרד התחבורה מפלה לרעה
איגוד יועצי יבוא אישי לרכב עתר נגד משרד התחבורה, בטענה כי הוראות רישום מועד עליית רכב לכביש, מפלה אותן לרעה מול חברות הייבוא המסחרי. הסיבה: במסחרי נרשם מועד העליה לכביש של הרכב לארץ, ואילו באישי נרשם מועד ייצור הרכב כתאריך העליה לכביש
עמותת איגוד יועצי יבוא אישי לרכב, הגישה נגד משרד התחבורה עתירה מנהלית, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בטענה כי מדיניות המשרד מפלה לרעה בעלי רכב בייבוא אישי. בעתירה שהוגשה באמצעות משרד גיל נדל, טוענת העמותה - אליה הצטרפו שני אזרחים שייבאו רכב ביבוא אישי - כי האפליה לעומת ייבוא מסחרי נוצרה בעקבות המדיניות החדשה של משרד התחבורה, לפיו אסור לשווק כיד ראשונה מכוניות שעברו מעל 12 חודשים ממועד ייצורן, וכן לרשום ברישיון הרכב את מועד העלייה לכביש, במקום שנת הדגם.
בעתירה נטען כי תקנות התעבורה קובעות ש"מועד העלייה לכביש" של רכב שיובא לישראל, אשר נרשם בעבר במשרד הרישוי של מדינה זרה, נקבע לפי 12 חודשים ממועד ייצורו, או 12 חודשים ממועד עלייתו לכביש בחו"ל, המוקדם מביניהם. למשל, אם רכב יוצר בינואר 2010 ועלה לכביש (נרשם) בחו"ל במרץ 2010, מועד העלייה לכביש בישראל יחשב כינואר 2011.
העותרים טוענים כי משרד התחבורה מפרש את התקנות בצורה שגויה. לטענתם, "מועד העלייה לכביש" הוא נתון קריטי אשר משפיע על ערך הרכב בעת מכירתו. לטענתם, רכב המיובא לארץ ביבוא אישי, גם אם מדובר ברכב חדש, חייב להירשם בחו"ל קודם לכן, בעוד רכב חדש המיובא על-ידי היבואנים הרשמיים, לא נרשם בחו"ל.
במצב כזה, טוענים העותרים, פרשנות משרד התחבורה מפלה לרעה את היבוא האישי והופכת כלי רכב חדשים ל"ישנים" מבחינת הרישום, והדבר חמור במיוחד כאשר לצרכי המכס, ממוסה כלי הרכב שיובא ביבוא האישי לפי ערכו של רכב חדש. לאור זאת מבקשים העותרים מבית המשפט לאכוף על משרד התחבורה מדיניות שווה כלפי היבוא האישי בעניין "מועד העלייה לכביש". הדיון בעתירה נקבע ל-6 בספטמבר.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה יגיב לעתירה בבית המשפט. ככלל, משרד התחבורה פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו לספק מידע מהימן על הרכב לצרכנים הנוכחיים והעתידיים. מכאן המשרד קובע כי מועד העלייה לכביש יהיה התאריך בו הרכב נרשם במשרד הרישוי בחו"ל, או 12 חודשים לאחר מועד הייצור (המוקדם מהשניים)".