שתף קטע נבחר
 

מצטרף לטירוף ההיברידי - אודי Q5

אודי תתחילת לשווק באירופה גרסה היברידית לרכב הפנאי המצליח, כבר ברבעון הרביעי השנה. לארץ הוא צפוי להגיע במהלך 2012

אופציה לנסיעה ללא זיהום, גם לאודי Q5. קונצרן פולקסווגן, שהציג בשנה האחרונה מספר דגמי כביש-שטח היבירידיים, מודיע על תאריך תחילת שיווק אודי Q5 ההיברידי. לפי נתוני אודי, ה-Q5 "הנקי" שהוצג עוד בשנה שעברה, מציג למרות ממידותיו ובעיקר משקלו, צריכת דלק ממוצעת-משולבת של 14.5 ק"מ לליטר.

 

באודי גם מתגאים ביכולתו להגיע עד למהירות "חשמלית" של 100 קמ"ש. Q5 ההיברידי יגיע לאולמות התצוגה באירופה ברבעון האחרון של שנה, עם תג-מחיר שמתחיל ב-54 אלף יורו. אלינו הוא צפוי להגיע במהלך 2012, אם כי עדיין לא הוחלט בצ'מפיון מתי בדיוק.

 

 


 

יחידת ההנעה של ה-Q5 משלבת בין מנוע בנזין TFSI בנפח 2.0 ליטרים, זו המספקת 211 כ"ס, למנוע חשמלי המייצר 54 כ"ס. ההספק המשולב של שני המנועים - כך פולקסווגן - עומד על 245 כ"ס, עם נתון מומנט מבטיח של 49 קג"מ. הכוח עובר כמובן לכל ארבעת הגלגלים, בעזרת תיבת שמונת הילוכים אוטומטית.

 

ה-Q5 ההיברידי מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.1 שניות בלבד, ולהגיע למהירות של 225 קמ"ש. נתונים שוודאי לא יעניינו את הרוכש החרד לגורל הסביבה. כן יעניין אותו לדעת שפליטת המזהמים עומדת על 159 גרם CO2 לק"מ בלבד, וכי הרכב מסוגל לנוע באמצעות כוחו החשמלי בלבד.

 

כלי רכב היברידיים אחרים - למשל פולקסווגן טוארג - מסוגלים להגיע ל-50 קמ"ש בלבד באמצעות המנוע החשמלי, אך ה-Q5 יהיה מסוגל להשתוות דווקא למשפחת דגמי טויוטה פריוס העתידית, עם מהירות חשמלית של 100 קמ"ש.

 

יש רק לזכור כי הוא מסוגל יהיה לעשות כך רק למרחק של שלושה ק"מ. סוללת הליתיום יון ממוקמת מתחת לרצפת תא המטען, ולכן כמעט שאינה פוגמת בנפח ההטענה. אודי טוענת כי מ-540 ליטרים בדגם הרגיל, נותרו 460 ליטרים. לא רע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים