שתף קטע נבחר

 

האם הטיסה שלכם לחופש תשובש?

ועד עובדי רשות שדות התעופה ואגודת פקחי הטיסות הבהירו כי המעבר לפעילות במסלול אחד ייאלץ אותם ליצור "מרווחים גדולים בין הטיסות", מטעמי בטיחות. לטענתם, ההכשרה שניתנה לפקחים לקראת המצב החדש "מינימלית"

האם מאות טיסות שמתוכננות בקיץ בנתב"ג נמצאות בסכנה? ועד עובדי רשות שדות התעופה ואגודת פקחי הטיסות, הבהירו לראשי רש"ת כי המעבר להפעלת מסלול טיסה אחד למשך שנתיים בשל פרויקט שדרוג המסלולים, ייאלץ את הפקחים ליצור "מרווחים גדולים בין הטיסות", ויגרום לעיכובים משמעותיים.

 

בפגישה שערכו אמש (יום א') שני הגופים עם הנהלת רשות שדות התעופה, הם הציגו את בעיות הבטיחות שייגרמו בעקבות המעבר בימים האחרונים לפעילות במסלול אחד הצפויה להימשך בשנתיים הקרובות. "אופן העבודה שנכפה עלינו מחייב אותנו לנקוט במשנה זהירות", טענו ועד העובדים והפקחים.

 

הפקחים הסבירו כי בשל העובדה שמטוס ימריא ממזרח למערב במקביל למטוס אחר שינחת ממערב למזרח, כאשר בפועל הם טסים אחד לקראת השני, הדבר ישאיר מרווח צר מאוד לטעויות ויסתמך על ביצועי המטוס ועל משמעת הטייסים. המשמעות: הפקחים לא יוכלו לפעול במתכונת צפופה בין נחיתה להמראה, דבר שעשוי לשבש את הפעילות בחודשים הקרובים בנתב"ג, הנחשבים לחודשים העמוסים בשנה.

 

בעיה נוספת שעלתה בפגישה היא הסטת מסלול המטוסים הקלים שעובר בנתב"ג. למרות שלאחרונה הוחלט להסיט את המסלול הזה מזרחה, הפקחים התריעו כי במצב של פעילות מסלול אחד קיימת סכנה וכי יש להסיט אותו עוד יותר מזרחה. בהנהלת רש"ת הסכימו שאכן מדובר בדבר בעייתי.

 

"אין לנו ברירה אלא לרווח בין הטיסות"

עוד הבהירו הפקחים ונציגי וועד העובדים כי עד כה ההיערכות למצב החדש אינה מספקת, וכי לפקחי הטיסה נערכו אימונים מינימליים בלבד. בנוסף, לפקחים אין כמעט ניסיון מעשי בעבודה עם המסלול הרלוונטי, מאחר ועד היום לא התבצעו נחיתות על מסלול זה.

 

"פקחי הטיסה הפכו להיות שומרי הסף בכל הנוגע לבטיחות הטיסה", אמר יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן. "לא יכול להיות שמצד אחד דורשים מהם לעבוד בתנאי בטיחות כל כך ירודים ומצד שני לא מכינים אותם כנדרש. הפקחים מרגישים שהם מופקרים במגדל". הוא הזהיר כי "מאחר והפקחים התריעו ודבר לא השתנה, אין לנו ברירה אלא לרווח בין הטיסות על מנת לשמור על הנוסעים".

 

יו"ר ועד פקחי הטיסה, עומרי אבני, הוסיף "מדובר בסיטואציה שהיא מורכבת מאוד. התרענו על כך בעבר, אולם לא קיבלנו מענה הולם. הזהרנו בפגישה כי הפקח במגדל הפיקוח אינו יכול להבטיח את בטיחות הנוסעים ותצורת העבודה המתוכננת. אנו מקווים כי הנהלת רש"ת תאמץ את הפיתרונות הטובים שהצגנו".

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "הנהלת רש"ת במשותף עם ועד אגודת פקחי הטיסה הגיע להסכמה שהמרווחים בין המטוסים הממריאים והמרווחים בין המטוסים הנוחתים יהיו בהתאמה למודל התפעול – וכל זאת תוך עמידה בכללי הבטיחות". הם הדגישו כי "נעשתה היערכות הן ברמה המערכתית והן ברמת האימונים וההכשרות לפקחי הטיסה על מנת להתמודד עם המודל החדש, כולל אימוני סימולטור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טיסות יתעכבו? מגדל הפיקוח
צילום: בן קלמר
מומלצים