ייצור הפריוס-מיניוואן מואץ: אצלנו באמצע 2012
בעקבות החשש מביקוש גבוה משמעותית מההיצע, מתכננת יצרנית הרכב היפנית הגדלת נפח ייצור קיצונית למיניוואן ההיברידי. אלינו הוא צפוי להגיע באמצע שנת 2012
יש ביקוש, יהיה היצע. טויוטה מתכננת להגדיל את היקף הייצור של גרסת המיניוואן החדשה של הפריוס ב-70%. כך מדווח העיתון היפני ניקיי, שמציין כי הגדלת היקף הייצור נדרשת לנוכח ביקוש רב מהצפוי למיניוואן ההיברידי, שהוצג לראשונה בתערוכת דטרויט בתחילת השנה. המיניוואן החדש, שנקרא ביפן "פריוס אלפא", משווק בגרסת שתי שורות וחמישה מושבים, או שלוש שורות ושבעה מושבים.
שיווק גרסת שבעה מושבים, תחת השם "פריוס+", צפוי להתחיל באירופה באמצע 2012. בקיץ הקרוב צפוי להתחיל שיווק גרסת חמישה מושבים בארה"ב, תחת השם "פריוס v". באותו מועד אמור המיניוואן ההיברידי להגיע גם לישראל, כנראה ק בגרסת חמישה מושבים.
- 2010: טויוטה מגדילה את משפחת פריוס
נשיא טויוטה, אקיו טויודה, והמיניוואן החדש (צילום: רויטרס)
הניקיי מדווח כי קצב ההזמנות למיניוואן גבוה מההערכות הראשוניות של טויוטה, שהחלה בשיווקו ביפן לפני כחודש. על-פי הדיווח בעיתון, היקף הייצור יעלה באוגוסט או ספטמבר הקרובים, מ-3,000 יחידות בחודש ל-5,000 יחידות בחודש. כדאי להזכיר כי בימים הראשונים לשיווקו ביפן, לפני כחודש, התקבלו במשרדי טויוטה הזמנות לכ-25 אלף מכוניות - מספר גבוה פי שמונה מיעד המכירות החודשי שהציבו אנשי המכירות במקור.
הפריוס "אלפא" מהווה שלב ראשון בתוכניות טויוטה להרחבת משפחת הפריוס, וזאת במטרה להגיע להקיף מכירות שנתי של כמיליון מכוניות היברידיות כבר באמצע העשור הנוכחי. המיניוואן מצטרף לפריוס "הרגילה" ולגרסה חדשה שלה הניתנת לטעינה מרשת החשמל, ובעתיד תתווסף למשפחה גם גרסה "עירונית" קטנה.
ראוי לציין בעניין זה, כי תוך כשבועיים תוצג בישראל הפריוס ההיברידית-נטענת. מספר יחידות מהמכונית ינחתו בארץ לצורך תקינה ובחינה, לקראת תחילת שיווק. הפריוס הנטענת מציעה - בנוסף לדגם הנוכחי - גם אפשרות חיבור לרשת החשמל, וטעינה חיצונית של סוללת הרכב. כיום נטענת סוללת הפריוס רק באמצעות אגירת אנרגיה במהלך הנסיעה.