E3 קומפקטי: חלק א'
סיכום תערוכת המשחקים הכי נחשבת E3: נינטנדו מכניסה U ל-Wii, קינקט פונה לקהל קשה, שובו של מאסטר-צ'יף וגם של יוצרי CoD. חלק 1 מתוך 2
<< עוד בגיימס: Hitman Absolution: טריילר E3
E3 של 2011 תמה ונשלמה. אפשר עכשיו לנשום בחופשיות ואולי להעיף לרגע מבט סיכומי על השבוע האחרון. במהלך ריכוז החומרים לכתבה נוכחתי לדעת שכמעט כל החשיפות המעניינות כבר סוקרו במסגרת הכתבות שהוקדשו למסיבות העיתונאים של החברות (מיקרוסופט, EA ויוביסופט, סוני). לפיכך, הסיכום שלפניכם יורכב מהחדשות הבולטות ביותר שהתערוכה הפיקה.
נינטנדו מכניסה U ל-Wii
החומרה החדשה של נינטנדו עשתה זאת שוב, ופיצלה את הקהל לשני מחנות - אלה שצעקו "וואו! מדהים!" ואלה ששאלו בשביל מה זה טוב. רק נזכיר לאלה שמזלזלים שהתגובות ל-Wii המקורית ולבקר התנועה שלה היו דומות מאוד ולפחות מבחינה מסחרית, שלא לדבר על העובדה שמיקרוסופט וסוני מיהרו לחקות אותה, נינטנדו הוכיחה שהיא יודעת למכור את הרעיונות שלה לקהל רחב.
הדור הבא של ה-Wii, ה-Wii U, עוד שם שכנראה נתרגל אליו בסופו של דבר, מציע עוצמה דומה ואולי מעט יותר ביחס לזו של הקונסולות המתחרות, כך שחובבי נינטנדו סוף-סוף יוכלו להפסיק לסבול מגרפיקה של הדור שעבר. אבל הבשורה העיקרית של הקונסולה היא לא בכוחה אלא בבקר שלה, שוב הבקר. בנוסף ל-Wiimote הקלאסי, שיעבוד עליה כפי שהוא עובד על ה-Wii הקיימת, היא זוכה לבקר חדש, האולר השוויצרי של הבקרים: יש בו חיישני זוית ותאוצה, יש בו רטט, יש בו מצלמה, מיקרופון ורמקולים, יש בו כפתורים וג'ויסטיקים שטוחים מסורתיים ויש בו גם מסך מגע באיכות גבוהה.
מה עושים עם בקר-האשכולות הזה? אפשר, למשל, לשחק קו-אופ כאשר שחקן אחד שולט ורואה דרך הבקר המיוחד, ושאר השחקנים משתמשים ב-Wiimote ובטלוויזיה. דוגמה אחרת ניתנה על ידי יוביסופט ביחס למשחק Ghost Recon, סדרת הפעולה הצבאית שלה, המיועד ל-Wii U. ב-Ghost Recon לנינטנדו, ובו בלבד, השחקן יהיה מצוייד במחשב נישא כמו זה שחיילים בצבאות מתקדמים יכולים לשאת איתם לשדה הקרב. בעוד הטלוויזיה תציג את נקודת המבט של השחקן, מסך הבקר יתפקד כמחשב קרבי ויאפשר לו לשלוט דרך מגע בלבד באמצעי מודיעין ופיקוד על מפה אלקטרונית, כמו סימון איומים והקצאת משימות לחייליו.
יש כאלה שבטוחים שנינטנדו שוב הצליחה להמציא את עצמה מחדש ואחרים שמנבאים שוב את אובדנה. מה שבטוח הוא שהרבה מפתחים, יפניים ומערביים, כבר הביעו עניין בפיתוח עבורה, והחברות המובילות כבר הציגו רשימה נכבדת מאוד של מותגים שלא יפסחו עליה כפי שהם פסחו על ה-Wii בשנים האחרונות.
מיקרוסופט וקינקט: סיפור אהבה
אם מישהו חשב או קיווה שמיקרוסופט התגברה על סיפור ה"בקר הוא אתה" של הקינקט ותעזוב השנה את נפנופי הידיים והקפיצות מול המסך כדי להתרכז שוב במשחקים מסורתיים יותר, הוא נוכח בטעותו תוך חצי שעה-ארבעים דקות מתחילת האירוע שלה.
מה שכן היה שונה מ-E3 של השנה שעברה הוא שמיקרוסופט מנסה למכור את הקינקט לא לקהל הקז'ואלי - בזה היא כבר די מצליחה - אלא להארד קור. לכן היא הדגימה משחק חדש בסדרת פייבל, בלעדי לקינקט; משחק חדש ממפתחי סדרת Crysis, בלעדי גם הוא לקינקט; לכן היא לקחה את Mass Effect 3, משחק שצפוי להתחרות על תואר משחק השנה של 2012, ושכנעה את EA לשלב בו לעומק את מערכת זיהוי הקול של הקינקט; ובגלל זה היא גם הציגה גרסת 360 מבוססת קינקט של מיינקראפט, להיט ההישרדות-בניה העצמאי ואחת מההצלחות המפתיעות בתעשיית הגיימינג בשנה האחרונה.
האם הקהל המסורתי של ה-Xbox ישתכנע? אולי התשובה תינתן באופיו של אירוע E3 של מיקרוסופט בשנה הבאה.
סוני עונה ל-3DS עם ויטה
סוני הציגה לראשונה את הקונסולה הניידת הבאה שלה, לשעבר NGP ומהשבוע Vita - והיא נראית כמו כל מה שחשבנו שהיא תהיה - בעיקר חזקה מאוד טכנית.
בהתחשב בכך שהיא יכולה להציג גרפיקה שבדרך כלל רואים רק על מסך גדול, במחיר הסביר (250 או 300 דולר, הדגם היקר יותר כולל קישוריות 3G) ובמבחר הכותרים הבלעדיים שנתגלה שנמצאים בדרך אליה - משחקים בסדרות כמו God of War, Killzone, ביושוק, Call of Duty, Silent Hill, Uncharted, רידג' רייסר ו-Resistance - מאוד יכול להיות שחודשיה הראשונים בשוק יהיו מוצלחים יותר מאלו של ה-3DS.
מיקרוסופט כבר עמוק בפיתוח Halo 4
השנה האחרונה הייתה מלאה השערות לגבי עתיד היילו, סדרת הדגל של מיקרוסופט. האחריות על המותג עברה בסוף 2010 מבאנג'י, יוצרת הסדרה, ל-343 Industries, אולפן פנימי של MS שנוצר כדי להמשיך ולפתח אותה.
התחושה הייתה ש-343, בהיותו צוות חדש שהופקד על IP יקר ערך, יקח את הזמן לפני שהוא יקפוץ למים העמוקים עם המשך. אולי בינתיים הם ילכו על ספין-אוף, אולי חידוש. אז זה נכון שיש חידוש בדרך - Halo Anniversary יגיע כבר השנה ויספק לנו את הקמפיין של Halo: Combat Evolved בן העשר, אבל במנוע החדש של Halo: Reach - אבל זה לא מפותח, ברובו, על ידי 343, אלא על ידי Saber Interactive. ב-343 כבר נמצאים בשלבים מתקדמים בפיתוח Halo 4, שצפוי לצאת בסוף 2012 ולהוות פרק ראשון בטרילוגיית Halo חדשה, בכיכוב מאסטר-צ'יף, החוזר מגלותו הקריוגנית.
כבר לא שמועה: משחק היריות-מד"ב של יוצרי Modern Warfare
סמנכ"ל EA פרנק גיבו פלט בטעות את המילים "Sci-Fi Shooter" כשהתייחס למשחק החדש שמפותח ב-Respawn, ובכך אישר את השמועות שמסתובבות ברשת בחצי השנה האחרונה לגבי הפרוייקט הבא של האולפן הצעיר.
Respawn מורכב, למי שלא מעודכן, מבכירי הצוות שיצר את סדרת Call of Duty ואחראי לרוב משחקיה (מלבד שלושה - Call of Duty 3, Big Red One ו-World at War) עד וכולל Modern Warfare 2. בעקבות סכסוך עם אקטיביז'ן פרשו היוצרים מהאולפן שהקימו, Infinity Ward, והתאגדו תחת שם חדש.
השמועה, עוד בימי הקמת Respawn, הייתה שהמפתחת הטריה מתכוונת לקחת את הז'אנר שכבשה - ה-Shooter הצבאי - לכיוונים חדשים, ספציפית - אל עתיד הקונפליקט האנושי בחלל, כולל בסביבות אפס כוח משיכה. ההתייחסות למשחק לראשונה ממקור רשמי כ-Shooter-מד"ב תורמת רבות לאמינות המידע הזה.
החלק השני של הכתבה יתפרסם בתחילת השבוע.
עוד בגיימס: MW3: "משקיעים בגרסת ה-PC" >>