אופל אסטרה GTC - עוד פרטים נחשפים
הגרסה הספורטיבית ביותר של האסטרה נחשפת קצת יותר, בדרך לפרימיירה בעוד מספר חודשים. בינתיים קבלו אותה עם המספרים המבטיחים והתמונות המרשימות
GM רוצה למכור, אבל אופל ממשיכה להפציץ. במקביל לפרסומים בדבר רצון קונצרן GM האמריקני למכור סופית את מותג הרכב אופל, משחררת היצרנית פרטים מלאים (כמעט) ותמונות רשמיות (ומעובדות) של גרסת שלוש הדלתות לאסטרה הקומפקטית, תחת הכינוי הצפוי GTC.
למרות שינויים לא מעטים מתחת לכסות הספורטיבית, בבסיסה נותרה ה-GTC אסטרה קומפקטית, על כל המשתמע מכך. חשיפה מלאה תהיה בתערוכת פרנקפורט שתיערך באמצע חודש ספטמבר הקרוב, והגעה אפשרית לישראל צפויה במהלך 2012.
- אקשן גרמני: אופל אסטרה ממש חזקה
בסיס הגלגלים באסטרה הספורטיבית צמח בס"מ (ל-269 ס"מ), המרכב נמוך יותר בס"מ וחצי, ואילו מפסקי הגלגלים הורחבו מלפנים (ארבעה ס"מ) ומאחור (שלושה). באופל מסבירים כי המתלה הקדמי ב-GTC יהיה זהה לזה שהותקן באינסיגניה OPC, וזאת כדי לאפשר היגוי חד במיוחד, כמו-גם לאפשר העברה ראויה של כוח רב לאספלט. בקצוות המכונית תציב אופל - לפי בחירה - חישוקים מיוחדים עם גומי רחב במיוחד, במידות "17 עד "20.
יחידות המנוע המוכרות אותן תציע אופל, ינועו מדיזל בנפח 2.0 ליטר עם 165 כ"ס, ועד שלוש יחידות בנזין. שתי גרסאות 1.4 ליטר מוגדשות עם הספק מרבי של 120 או 140 כ"ס, או יחידת 1.6 ליטר מוגדשת עם 180 כ"ס. הדיזל יהיה נמרץ למדי, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, כל זאת יחד עם צריכת דלק רשמית ממוצעת של קצת יותר מ-20 ק"מ לליטר, ופליטת 129 גרם CO2 לק"מ.
אופל מזכירה - ובצדק - כי עם מיכל דלק של 56 ליטר, מסוגלת האסטרה GTC דיזל לטווח של כ-1,100 ק"מ בין תדלוקים. יחידת הדיזל, כמו-גם שלוש יחידות הבנזין, יעשו שימוש בתיבת שישה הילוכים ידנית. אגב, אל יחידות מנוע אלה יצטרפו בעתיד גרסאות חזקות יותר. כך למשל מזכירים באופל כי גרסת OPC קיצונית תוצג במהלך 2012, שתציע באזור ה-300 כ"ס. יש גם לצפות לתיבות הילוכים אוטומטיות, כמובן.
אופל טוענת כי סביבת הנהג והנוסעים של האסטרה GTC עוצבה באופן מיוחד, עם קווים "מפוסלים" ו"דינמיים", ומציינת כי את הגוון הספורטיבי היא משיגה גם תודות לדיפון וריפוד שונים. המושבים יזכו לריפוד עור מיוחד, וגלגל ההגה יעוצב כך שיאפשר אחיזה טובה יותר.
עוד אומרים שם כי מלבד מקום לחמישה נוסעים בוגרים (טענה שנשמעת מעט אופטימית), ה-GTC תציע נפח מטען גדול יותר ממתחרותיה הישירות - מ-370 ליטר עם המושבים במקומם, ועד 1,235 ליטר לאחר קיפול המושבים מאחור.