ביטוח רכב: מה כוללים שירותי הגרירה?
נתקעתם עם הרכב בחניון תת קרקעי? נזקקתם לשירותי דרך וגרירה בכביש 6? אזל לכם הדלק באמצע הכביש? לא בטוח שיש לכם כיסוי בפוליסת הרכב. שווה בדיקה
הדעה הרווחת בקרב ציבור המבוטחים בשנים האחרונות היא שפוליסת ביטוח הרכב הינה "מוצר אחיד" וכל שנותר הוא להתחרות על המחיר.
גישה מוטעית זאת נוצרה בין היתר בשל חשיפת הציבור לפירסומות של גופי ביטוח שונים אשר מכוונים ומפנים את המבוטח לכיוון אחד "קבלת מחיר זול". המציאות, כמו תמיד, קצת שונה כאשר באים לממש את הכיסויים בפוליסה.
דוגמא אחת מיני רבות אך בולטת במיוחד בתחום ביטוחי הרכב אשר מביאה לידי ביטוי את ההבדלים בין סוגי הכיסויים השונים היא הכיסוי הביטוחי והתנאים הקשורים "לכתבי השירות" בתחום הגרירה ושרותי הדרך.
איו גרירה מחניון
כאשר רוכשים ומבצעים ביטוח רכב כולל חבילת "ריידרים" (תוספות לפוליסה), חשוב לבדוק כמו בכל פוליסת ביטוח מהן "ההחרגות".
אנו משוכנעים שיגיעו לתקן או לחלץ את הרכב שלנו מכל מקום ובכל מקרה, אולם ברוב כתבי השרות של חברות הגרירה יש מגבלות. הנה כמה דוגמאות שוודאי יפתיעו לפחות חלק מהקוראים: גרירה מחניון שאינו בגובה הכביש – כגון חניון תת קרקעי או חניון עליון, אינה כלולה לרוב בפוליסה הסטנדרטית. כך גם גרירה מכבישי אגרה (כביש 6, מנהרת הכרמל וכו'). גרירה באזורים המוגדרים "מעבר לקו הירוק" ותקלות כתוצאה ממערכות המיגון והאיתור ברכב.
סרוב למתן שרות שכזה מתגלה לרוב רק בעת "קרות המקרה". בעל הרכב יאלץ לשלם עבור החילוץ. ראוי לציין גם כי כתב השירות הבסיסי אינו כולל תקלות שוטפות כגון תקר בגלגל או סיוע במקרה בו נגמר הדלק במיכל.
עד לפני מספר שנים שירותי הדרך והגרירה היו חלק בילתי נפרד מפוליסת הביטוח. אמנם חב' הביטוח "קנו" את שירותי הדרך מחברות פרטיות, אך המבוטח שרכש את הפוליסה כולל חבילת השירות ב"חבילה אחת", ראה בחברת הביטוח כאחראית על מתן הכיסויים והשירות. כמו כן באותן פוליסות נאלץ המבוטח לרכוש את החבילה שהוצעה לו כבררת מחדל וכללה כיסוי לגרירה ותיקון דרך ברמה הבסיסית ביותר (תיקון דרך ראשוני וגרירה כתוצאה מתאונה או תקלה מכנית).
בשנים האחרונות הוקמו מספר חברות שירותי דרך פרטיות אשר הרחיבו ושיפרו את חבילת הכיסויים. כיום ניתן לקנות באמצעות המבטח חבילת שירותי דרך חיצונית ומשודרגת אשר נימכרת במקביל לפוליסת הביטוח. תופעה זאת הביאה כצפוי גם את חברות הביטוח אשר מוכרות את חבילת השירות דרך הפוליסה "ליישר קו" ולמכור חבילה משופרת.
בעת רכישת ביטוח חשוב שתהיו מודעים לאפשרותכם לשפר את שירותי הדרך והגרירה (לעיתים תמורת תשלום נוסף) וטרם הוספה כזו, מומלץ להתייעץ, לברר ולוודא שהם כוללים את הדברים הנדרשים עבורכם.
בדיקת "כתב השירות" לתיקוני דרך וגרירה והרחבת הכיסויים במידת הצורך גם אם הדבר כרוך בעלות כספית נוספת תמנע מכם בהחלט "הפתעות" לא נעימות באמצע הדרך.
הכותב הוא סוכן ביטוח, מנכ"ל "רוזנפלד צבי וליאור סוכניות לביטוח"