שתף קטע נבחר

 

נרשמים ברשת למכון כושר? תתכונו להזיע

רוצים להיכנס לכושר לקראת הקיץ? כדאי שתרימו את הטלפון ותכינו את המדפסת. למה? כי האתרים של מכוני הכושר הגדולים יגרמו לכם להזיע יותר מכל המכשירים והמאמנים שיש להם להציע

<< משחקי השבוע: Wipeout אצלך בסלון

 

אם אתם כמונו, אוהבים לעשות מחקר שוק באינטרנט לפני שאתם מחליטים על רכישה מכל סוג שהוא, עדיף לוותר על האתרים של מועדוני הכושר הגדולים בארץ. בדקנו את האתרים של גו אקטיב וגרייט שייפ והתאכזבנו מהמידע הדל שמוצג ללקוח שמתעניין. החברות מרבות להפנות את הגולשים למידע בטלפון או בפקס, ושכחו שלקוחות שבודקים חדרי כושר ברשת עושים את זה כדי להימנע מבזבוז זמן כמו טלפונים, נציגי שירות ועוד.

 

האתרים שלהם לא מציגים מידע שיכול לעזור למתלבט המצוי (כמו למשל, כמה עולה מנוי). מה כן תמצאו שם? את המזמור הקבוע, "אנחנו מחוייבים להוביל את מהפיכת הבריאות בישראל. במועדונים שלנו (סניפים, תכל'ס) תמצאו את המכשור המקצועי ביותר באווירה נינוחה ותומכת עם המדריכים הכי טובים בארץ". בהצלחה בלהיכנס לכושר, אנחנו נלך לרוץ בפארק.

 

גו אקטיב - כמו מתוך מחולל טקסט אוטומטי

העמוד הראשי של האתר של גו אקטיב נראה ידידותי למדי, מעוצב בצבעי הלוגו ונראה שלכאורה אפשר להשיג באתר את כל המידע שרק תרצו. יש מידע על כל סניף של הרשת, איזור דרושים ומידע על תוכניות מקצועיות לאימונים.

 


 

כבר אמרנו שלא תמצאו מחירים באתר. בשביל לקבל מחיר ולשמוע על חבילות תוכניות תיאלצו לדבר בטלפון עם אחד הנציגים של גו אקטיב. המידע שנמצא באתר הוא מידע שאפשר למצוא בוויקיפדיה (על תוכניות קואוצ'ינג למיניהן) או מידע שאפשר לייצר עם מחולל טקסט אוטומטי. נצטט את השלב השלישי בתוכניות אימון אישי:

 

   תוכנית אימון שלב 3/מאסטר:

   תוכנית אימון על ידי מאמן אישי בעל ותק רב ומגוון הסמכות בתחומים שונים.

   תוכנית זו משלבת בתוכה אימונים פונקציונאליים באבזור מקצועי מתקדם.

 

עוד באתר של גו אקטיב תוכלו למצוא את מערכת השעות של כל סניף. הבעיה היא שמערכת השעות מוצגת בתור תמונה שכנראה הודפסה על עלון. בתי עסק חייבים להבין שאי אפשר להעביר לאינטרנט כל מה שמודפס בצורתו המקורית, והמדיום הזה דורש תצוגה שונה. אולי בתור תצוגה טבלאית חכמה שתציג רק שיעורים מסוג שמעניין את המשתמש או שיעורים של מדריכים מסויימים, או רק חלונות זמן שהמשתמש רוצה לראות. ובכלל, למה שלא כל שיעור יהיה זמין גם כאירוע בפייסבוק או בלוח השנה של גוגל?

 

גרייט שייפ - דברים לא טובים באים באריזות קטנות

מבחן אינטליגנציה: איזה אתר בנוי בפלאש, ברוחב של 750 פיקסלים וגובה של 530 פיקסלים? טוב, זו היתה שאלה מכשילה: הרבה אתרים בנויים ככה, אבל ביניהם גם זה של גרייט שייפ.

 

אם באתר של גו אקטיב אתם יכולים לקבל מידע על השיעורים ותוכניות האימון, אזי שבאתר של גרייט שייפ תקבלו גירסת דיאט. מכיוון שהאתר נבנה בפלאש, כל הטקסט וכל התמונות צריכים להיכנס לשטח הקטן שהגדירו מעצבי האתר. אם אתם צופים באתר במסך רחב אתם תקבלו מלבן קטן במרכז המסך שהוא השטח האפקטיבי של האתר. מסביב רק שטח מת בצבע אפור.

 

את המידע על השיעורים והתוכניות אתם תיאלצו לקרוא בחלונית קריאה זעירה ביותר - עד ארבע שורות של טקסט מבלי לגלול. הגלילה, אגב, לא תעבוד עם גלגלת העכבר שלכם, אלא רק על ידי גרירה של הפס. זהו כוחה של המציאות עם אתר בפלאש.

 

מערכת השעות של גרייט שייפ גם היא לקוחה מקובץ שנועד להדפסה ולא לתצוגה בדפדפן. לחיצה על כפתור "מערכת השיעורים" כשאתם נמצאים בעמוד של סניף מסוים תפתח לכם חלון חדש בדפדפן קטן כמו האתר המקורי. בחלון (או חלונית, יותר נכון) החדש נמצא נגן פלאש שגם תופס שטח מיותר - רק כדי להציג משהו שמזכיר תצוגה מקדימה לפני הדפסה של דף מלא גרפיקה. מערכת השעות של גרייט שייפ בלתי קריאה בגדלים האלה ואנחנו בספק אם ללקוחות הפוטנציאליים יאמצו את העיניים כדי לגלות באיזה יום יש שיעור Power Spin.

 

כשלחצנו על לינק "מבצעים ועדכונים" (שאין שום קשר בין השניים מבחינה תוכנית) קיבלנו תמונה של לוח ריק מתוכן. מכאן אנחנו מסיקים שאין בגרייט שייפ מבצעים וששום דבר לא התעדכן באתר.

 


 

לחצנו על "גרייט שייפ אקסטרים" כדי לקבל יותר מידע על הפעילויות היותר אתגריות של הרשת. הלינק שאמור לקחת אותנו להצטרפות לרשימת התפוצה שבור, והלינק לתמונות מפעילויות האקסטרים מוביל לגלריה הרגילה של גרייט שייפ. האתר מספר על טיולי ג'יפים. לא מצאנו עדויות מצולמות שלהם בגלריית האקסטרים.

 

מנטליות ישראלית?

האתרים של גרייט שייפ, גו אקטיב ועוד מכוני כושר שבדקנו ולא הוזכרו בכתבה הם רק דוגמה לתופעה יותר רחבה שניתן לראות בארץ - מדיניות של עסקים שדורשים מהלקוח לדבר איתם באופן ישיר ואף להגיע לבית העסק בכוחות עצמו כדי לבצע עיסקה או להתרשם מהמקום.

 

בעולם מתוקן נהוג שאתר אינטרנט הוא לא סתם באנר לעסק אותו הוא מפרסם, אלא גם אמורה להיות בו תועלת למי שרק מתעניין, מתלבט וחוקר. בעלי העסקים אמורים לשכנע אותנו, הלקוחות הפוטנציאליים, שכדאי לנו לעשות איתם עסקים בצורה הכי מהירה שיש. שישים שניות של שיעמום ועברנו לאתר הבא. זה לא סוד שהרבה מההחלטות הצרכניות שלנו היום נובעות מחוויית שימוש טובה באתר אינטרנט ולאו דווקא על בסיס העסק הכי מוכר, הכי זול או הכי קרוב לבית.

 

אתרים רבים פשוט מייאשים את הלקוח, שבסך הכל מנסה להשיג את המידע שהוא רוצה. אם הוא לא יקבל את המידע שהוא מחפש, זה לא אומר שהוא יתקשר לבית העסק ויבצע רכישה. זה צעד הכרחי מצד חדרי הכושר לספק לצרכן המתעניין את כל הפרטים שהוא צריך כדי לבצע החלטה. בלי מילים יפות, בלי לינקים שבורים, בלי הסברים על "חזון החברה" והכי חשוב - מחירים גלויים.

 

סמסונג: מסכים גמישים - כבר בשנה הבאה >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
כמה עולה כפיפה?
צילום: shutterstock
מומלצים