שתף קטע נבחר
 

מטרודן תשלם 50 אלף שקל לנכה בכסא גלגלים

חברת האוטובוסים הגיעה להסכם פשרה, לאחר שנהגיה סרבו מספר פעמים להעלות לאוטובוס נכה המרותקת לכסא גלגלים. בנוסף התחייבה החברה לערוך תדרוכים אישיים בנושא הסעת אנשים עם מוגבלות

נכה המרותקת לכסא גלגלים תפוצה ב-50 אלף שקלים על-ידי חברת התחבורה הציבורית מטרודן, לאחר שנהגי החברה סירבו מספר פעמים להעלותה לאוטובוס. בית המשפט השלום בבאר שבע נתן לאחרונה תוקף של פסק דין, להסכם הפשרה שהושג בין הצדדים. כחלק מהסכם הפשרה התחייבה החברה לערוך תדרוך אישי בנושא הסעות אנשים עם מוגבלות לכל נהג המועסק אצלה, בתדירות של אחת לשנה.

 

  • נכה תובעת 150 אלף שקל ממטרודן

 

 

כמו-כן התחייבה לקיים השתלמויות בסוגיות הקשורות להוראות חוק והתקנות הרלוונטיות. בנוסף מתחייבת מטרודן למנות עובד שיהיה אמון על טיפול בפניות אנשים עם מוגבלות, לוודא עם נהגים כי הם אכן מקיימים אחר הוראות החוק, ובמידת הצורך לנקוט מדיניות משמעתית נוקשה כלפי עובדים המפרים את ההוראות הנגישות.

 

150 אלף שקל פיצוי

לפני כשנה החליטה אפרת וקנין, תושבת באר שבע ונכה המרותקת לכיסא גלגלים, לתבוע 150 אלף שקל מחברת התחבורה הציבורית מטרודן. לטענתה, במספר מקרים סירבו נהגי החברה לאפשר לה לעלות לאוטובוס בתואנות שונות. את התביעה הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע, נגד החברה ושניים מנהגיה, באמצעות נציבות שיווין זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

 

בכתב התביעה תוארו מספר אירועים, כאשר בראשון שבהם במרס 2008, סירב נהג מטרודן להעלות את וקנין בטענה כי האוטובוס מלא, אם כי נוסעים אחרים עלו וירדו ממנו. עוד אמר לה הנהג כי אין לו מפתח למתקן ההרמה הייעודי לכסאות גלגלים ("רמפה"). רק לאחר הפצרותיה ולאחר שהתיישבה במחאה על מדרגות האוטובוס, הוציא הנהג את המפתח וניסה להפעיל את המנגנון, אך ללא הצלחה. כחודש לאחר מכן אירע מקרה דומה, בו אמר הנהג לווקנין להמתין לאוטובוס הבא, מאחר ובאוטובוס בו הוא נוהג לא ניתן להוריד את מתקן ההרמה.

 

כחודשיים לאחר מכן סירב נהג אוטובוס אחר להוריד את המתקן ולקרב את האוטובוס לתחנה, משום שמשאית חנתה לפני תחנת האוטובוס. במהלך ויכוח בינה ובין הנהג גידף אותה האחרון לטענתה בנוכחות נוסעים אחרים. רק לאחר שהתעקשה, קירב הנהג את האוטובוס למדרכה והוריד את המתקן.

 

"החסם נמצא אצל הנהג"

אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אמר בעקבות הסכם הפשרה כי "רוב האוטובוסים העירוניים בישראל נגישים כבר לאנשים על כסאות גלגלים. פעמים רבות החסם נמצא אצל נהגי אוטובוס. התביעה הזו חשובה הן בשל אפקט ההרתעה שלה כלפי נהגי חברות האוטובוסים, והן בהגברת המודעות הציבורית לחשיבות השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים".

 

"על אף שהתביעה הוגשה בעניינו של אדם פרטי, בהסכם הפשרה שגובש בין הצדדים יש משום הישג וחשיבות רבה בקידום מטרת הנציבות, במיגור התופעה הנפוצה של אפליה כלפי אנשים עם מוגבלות במתן השירות בתחבורה הציבורית". סיכמה עו"ד לילך אברוך, ממונה תביעות ארצית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובד? לא תמיד
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים