אמינם: עדיין המלך, גם לדעתו
אמינם וחברו, הראפר רויס דה 5-9, הוציאו את האלבום המשותף "Bad Meets Evil", בו הכוכב מקפיד לחלוק את הזרקור עם חברו המוכר פחות. יחד הם טסים במהירות על משחקי מילים, אוהבים להצחיק אבל גם לרגש. המהפך של אמינם הושלם
שנה בדיוק חלפה מאז הוציא אמינם את "Recovery", אלבום הקאמבק המצוין שהחזיר אותו לראש הפירמידה. באלבום מצאנו אמינם חדש לגמרי, נקי מהכדורים בכל הצבעים שכמעט הרגו אותו, מפוכח יותר, מאושר. לצד הדרך החדשה בחייו, אמינם גם הציג טוויסט טרי על הראפ שלו. קולו עדיין מפוצץ אנרגיה, עדיין כועס, אך הוא נשמע בוגר יותר וכבר לא מאוד מרושע.
צפו בקליפ לשיר "Fast Lane" של "Bad Meets Evil"
בנוסף לכך, אמינם חשף שדרוגים משמעותיים בסגנון הראפ שלו. הוא הצליח לקחת את משחקי החריזה וההגייה המפורסמים שלו צעד אחד קדימה. מדהים לגלות איך הצליח שוב, וטוב יותר, לחבר מילים שבמקורן כלל
לא מתחרזות. הכל תלוי באיך שהוא עשה ולא במה.
שתי דוגמאות מובהקות לשדרוג הזה קיימות בשירים "No Love", אותו הוא חלק עם הראפר ליל וויין, והשיר הסוגר את האלבום, "Untitled". בשני המקרים, אמינם טס על משחקי המילים בשיא המהירות והוא בלתי ניתן לעצירה.
השינוי הזה, שהחל ב-"Recovery", ממשיך ומגיע לעוד שיא ב-"Hell: The Sequel", האלבום החדש של הצמד "Bad Meets Evil", שכולל את אמינם ("המרושע") ואת חברו משכבר הימים מדטרויט, הראפר רויס דה 5-9 ("הרע"). השניים הקימו את הפרויקט עוד לפני שמישהו בכלל ידע מי זה אמינם וכשאלבומו המסחרי הראשון (תחת חסותו של ד"ר דרה) יצא, רויס שיתף איתו שם פעולה בשיר הנושא את שם הצמד.
רויס ואמינם. טיפוסים רגשניים (צילום: Danny Hastings)
אבל מאז, אמינם החל להשקיע יותר בהרכבו משכבר הימים, "D12". זה גרם לרויס להסתכסך עם החברים האחרים של אמינם והשניים הפסיקו את הפעילות, אבל בשנתיים האחרונות החלו, בשקט בשקט,
לתכנן את חזרתם לזירה. היום (ב') יוצא באופן רשמי אלבום הבכורה שלהם. אמנם השניים מגדירים את היצירה החדשה כמיני אלבום (EP), אבל תשעת השירים המופיעים שם, פלוס שני שירי בונוס, הופכים אותה לאלבום של ממש, ועוד אלבום כיפי נורא.
כמו אמינם, גם רויס הוא טיפוס רגשני. אוהב לספר על חייו האישיים, אוהב להצחיק, מחפש את הפאנץ' ליין שיגרום למאזין לחייך ולמחוא כף בהתרגשות. זו לא משימה פשוטה להציג את כישוריך לעולם לצד כוכב מאיים כמו אמינם, אבל רויס צולח את המשימה ולא מפחד לומר את מה שכולם יודעים. "אני זוכר שחתמתי בפעם הראשונה בחברת תקליטים. היום אני במקום השני, ואני יכול להתמודד עם זה". הוא מראפרפ ב- "Lighters", שיר המנוני ודרמטי, בהשתתפותו של ברונו מארס, שבימים האחרונים הפך חביב מאוד על שדרני הרדיו בארצות הברית.
בכל השירים, אמינם חולק את הזרקור באופן שווה עם רויס. הוא מבין לחלוטין את המשמעות של צמד היפ-הופ ומאפשר לחברו להיות נגיש ככל האפשר. ומה יש לומר, השניים מתפוצצים מכישרון. הם טסים על מקצבים מפתיעים, זורקים בדיחות וממשיכים את המסורת של מר מאת'רס בקטילת קולגות, כמו הזמרת ניקי מינאז', עליה אמינם מספר בשיא הבוטות מה היה מעוניין לדחוף לה ואיפה, או ליידי גאגא, ש"עדיין יש לה איבר מין זכרי".
לאחר הקשבה מרובה לכל השירים, מבינים שבעקבות המהפך הגדול של אמינם, הוא באמת חזר לעצמו. חזר להיות פרפקציוניסט, גם כראפר וגם כמבוגר האחראי. כשרויס לצידו, הוא הכי רוצה להעביר למאזינים כמה ההיפ-הופ, המוזיקה שהצילה אותו, חשובה לו. ולמרות שהוא שונא את התהילה שהגיעה בעקבותיה, הוא עדיין מאוהב בכל ניואנס קטן במוזיקה ורוצה להמשיך להוכיח שהוא האלוף במשחק הזה. באותו שיר עם ברונו מארס הוא מזכיר לכולם, וגם צודק: "היה לי חלום אתמול בלילה שאני מלך. התעוררתי היום בבוקר. עדיין מלך".
Bad Meets Evil, Hell: The Sequel, הליקון