מאייבך בפרשת דרכים - ההחלטה תוך שבועיים
קונצרן דיימלר עשוי להודיע תוך כשבועיים מהיום על סגירתו הסופית של מותג מאייבך, הזרוע הסופר-יוקרתית של הגרמנים. זאת, אם לא ימצא עד אז שותף ראוי לייצור דור המשך
דיימלר תמשיך לייצר את מאייבך, רק אם תמצא שותף מתאים. כך אמר לאתר אוטומוטיב ניוז מנכ"ל הקונצרן הגרמני, דיטר זטשה, במהלך אירוע חשיפת מרצדס M-קלאס החדש
בשבוע שעבר. בהתייחסו לייצור דור שני למכונית הפאר, שהוצגה לראשונה ב-2002, הבהיר זטשה כי "יש סבירות גבוהה שנגיע להחלטה חיובית (בעניין)" - אם יהיה מעורב בכך שותף.
זטשה אישר בשיחה עם אוטומוטיב ניוז, כי דיימלר מנהלת מגעים עם יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין, בנוגע לייצור דור שני למאייבך. מנכ"ל דיימלר גם אמר כי החלטה בעניין עתידו של מותג הפאר, כמו-גם בעניין מציאת שותף מתאים, צפויה להתקבל עד ה-30 ביוני - תוך כשבועיים מהיום.
המכירות של מותג הסופר-פאר של דיימלר ב-2010 הסתכמו בכ-200 יחידות בלבד - כמות דומה לזו שנמכרה ב-2009. כשלון המותג מודגש ביתר-שאת לאור הצלחת שני מותגי הפאר הנחשבים למתחריו העיקריים: רולס-רויס מבית ב.מ.וו, ובנטלי מבית פולקסווגן. רולס-רויס מכר ב-2010 יותר מ-2,700 יחידות, ובנטלי מכר כ-4,800 יחידות.
לאור מצבו העגום של המותג, דיימלר נמנעה עד כה מלהחליף את הדגם הראשון - ולמעשה היחיד - של מאייבך, שמוצע בשתי גרסאות בסיס גלגלים: "57" ו-"62", המבוססות שתיהן על הפלטפורמה של מרצדס S קלאס - מהדור הקודם. ב-2009 אף נפוצו שמועות על סגירת המותג, אם כי בדיימלר דאגו להכחיש אותן.
האם תהיה למאייבך מחליפה?