כרטיסי אשראי: מספר העסקאות גדל, הסכומים קטנים
גובה הקנייה הממוצע ירד ועמד בחודש מאי על 456 שקל. תחום המזון מוביל עם מספר העסקאות הגבוה ביותר, כאשר מספר העסקאות הממוצע בכרטיסי אשראי בבתי עסק עלה ל-517 בחודש, גידול של 13% מתחילת השנה
במנות קטנות. בעוד גובה הקניה ממוצע בכרטיס אשראי מציג ירידה מתונה, נמשכת מגמת ההתחזקות במספר העסקאות בבתי עסק קמעונאיים הנעשים באמצעות כרטיסי אשראי .
מספר הקניות הממוצע בבית-עסק קמעונאי שתמורתו שולמה בכרטיס אשראי הגיע בחודש מאי ל- 517, זאת לעומת 458 בחודש ינואר השנה, עליה בשיעור של כ-13%, כך עולה מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה,
לעומת זאת גובה קניה ממוצע בכרטיס אשראי מצביע על ירידה מזערית בהשוואה בין החודשים: 456 שקל בממוצע לקניה בכרטיס אשראי בחודש מאי לעומת 459 שקל בינואר. בהשוואה לחודש מאי שנה שעברה ניכרת כבר ירידה משמעותית יותר, כאשר אז עמד גובה הקניה הממוצע על 473 שקל.
"הצרכן נהיה מתוחכם"
על פי נתוני החברה, מספר הקניות הממוצע בחודש בבית עסק בתחום המזון עמד במאי על 2,290 כשגובה הקניה הממוצעת עמד על 195 שקל. בתחום האופנה ההלבשה וההנעלה נרשמו 1,080 עסקאות כשגובה הקניה הממוצע עמד על 251 שקל. מספר העסקאות בתחום המוצרים לבעלי חיים הגיע ל- 442 קניות בחודש לבית עסק והסכום הממוצע עמד על 220 שקל. בקטגוריית חשמל ואלקטרוניקה נרשמו 395 עסקאות בממוצע כשגובה הקניה הממוצעת הגיע ל- 1,250 שקל.
הנתונים מתבססים על 2.5 מיליון קניות שנעשו במהלך החודש, במחזור כולל של 1.12 מיליארד שקל.
לדברי אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה, מאז סוף 2008 – ראשית המשבר הפיננסי העולמי – חל שינוי בהרגלי הקניות – יותר קניות בסכומים נמוכים יותר. לדבריו, נתוני חמשת החודשים הראשונים של 2011 מאשרים התחזקותה של מגמה זו.
"הצרכן הולך ונהיה מתוכחם יותר" אומר גנוט, "הוא קונה נכון יותר ומפגין זהירות צרכנית. גם התפתחות המדיה והתקשורת ובעיקר האינטרנט מאפשרים לצרכן לזכות במידע זמין בזמן אמיתי בטרם יצא לקניות וכך למקד היטב את קניותיו ולעשות אותן לקטנות ומדויקות יותר. גם הגידול בכמות מרכזי הקניות והקניונים ופיזורם הרחב מאפשרים לצרכן לקנות בדיוק את הדרוש לו בקניה אחת, להשוות מחירים ולקנות כל מוצר במקום שבו הוא משיג את התנאים הטובים ביותר."