שתף קטע נבחר
 

הקרב על תחנת הרכבת - בית יהושע נגד נתניה

משרד התחבורה הורה לרכבת ישראל לקדם תכנית להקמת תחנה חדשה באזור התעשיה של נתניה, במקום התחנה הקיימת בבית יהושע. עלות הקמת התחנה החדשה, במרחק קילומטר בלבד מהקיימת, מוערכת ביותר מ-100 מיליון שקל. האם ההחלטה קשורה לקרבה הפוליטית בין שר התחבורה לראש עיריית נתניה?

משרד התחבורה הורה לרכבת ישראל לקדם הקמת תחנת רכבת חדשה באזור התעשיה פולג שבנתניה. תחנה זו אמורה להחליף את תחנת בית יהושע, המרוחקת ממנה כק"מ אחד בלבד. עלות ההקמה המוערכת - למעלה מ-100 מיליון שקל. התוכנית מעוררת התנגדות רבה בקרב ישובי המועצה האזורית חוף השרון, הטוענים כי אין הצדקה להשקעת העתק בתחנה אחרת.


תחנת בית יהושע תהרס לטובת תחנה נוספת בנתניה? (תצלום: אורי יסעור)

 

בעיקר כדי לרצות את ראש העיר

"התחנה בבית יהושע היא אחת העמוסות והפעילות בין תחנות הרכבת בישראל", אומרים במעוצה. "היא משרתת עשרות ישובים באזור, והגישה אליה נוחה יחסית. משמעות התוכנית להקמת התחנה החדשה באזור תעשיה פולג (שתקרא כנראה "תחנת ספיר") היא הרס התחנה בבית יהושע.

 

"המשמעות היא שנוסעי הרכבת שהשתמשו בתחנה זו, ידרשו להגיע לתחנה החדשה. כתוצאה מכך צפויים עומסי תנועה אדירים בכניסה לאזור התעשיה, בגלל דרכי הגישה הלא נוחות מישובי האזור. לכן, רבים מנוסעי תחנת בית יהושע יוותרו על הנסיעה ברכבת, ויחזרו לרכב הפרטי", כך במועצה האזורית.

 

גורמים במועצה טוענים בלהט כי החלטת שר התחבורה לקדם את הקמת התחנה, נועדה לרצות את ראש עיריית נתניה, חברת הליכוד מרים פיירברג, שקידמה מאוד את אזור התעשיה פולג. זאת, שכן אין להחלטה זו כל הצדקה תחבורתית אחרת. לטענתם, אפשר להפעיל שרות שאטלים מתחנת כפר יהושע לאזור תעשיה פולג בשעות הבוקר ואחר הצהרים, ובכך לפתור את בעיית העובדים המעוניינים להגיע לפולג, מבלי לפגוע באלפי נוסעים אחרים.

 

עיריית נתניה: "מדובר בפרויקט חשוב"

ברכבת ישראל אישרו כי ניתנה הנחייה של משרד התחבורה לקידום תכנון הקמת תחנה חדשה, אבל ביקשו להבהיר כי מדובר עדיין בהליך הנמצא בחיתוליו, וכי לא ברור אם יצא לפועל.

 

יש לציין כי בפגישת היכרות שערך במרץ 2008 מנכ"ל הרכבת היוצא יצחק (חקי) הראל, עם ראש עיריית נתניה, סוכם לפי אתר העירייה על השקעה של 5 מיליון שקל בקידום תכנון הקמת תחנת הרכבת, וכי העירייה תלחץ על אגף התקציבים באוצר להעביר 65 מליון שקל לטובת ההקמה. כאמור, כיום מוערך סכום זה בלמעלה מ-100 מיליון.

 

עוד מתברר כי עוד בחודש אוגוסט 2010, אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית להקמת התחנה החדשה. תחנה זו תמוקם מערבית לפסי הרכבת, בפינת הרחובות יד חרוצים והבונים, ותבנה על שטח של 5.2 דונם, עם שטח בנוי של 1,750 מ"ר, ו-650 מקומות חניה לכלי רכב.

 

במשרד התחבורה התעלמו מהטענות שהועלו נגד התוכנית ונגד בזבוז הכספים הכרוך בה, ובחרו לציין כי "תחנת הרכבת בנתניה נמצאת כיום בשלבי תכנון ראשוניים. עם סיום ההליכים והבדיקות המקצועיות, תתקבל החלטה סופית בנוגע להקמתה".

 

בעיריית נתניה הבהירו ל-ynet כי "הקמת תחנת הרכבת באזור תעשיה קריית ספיר הוא פרויקט חשוב ביותר עבור משרד התחבורה ורכבת ישראל, ועבור באי העיר נתניה". עוד אמרו כי "מתוקף תפקידה, ראש העיר פועלת ככול יכולתה לקידום הצרכים של העיר נתניה. אין ספק כי יש צורך חיוני ומקצועי בהקמת תחנת רכבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרים פיירברג - הפעילה לחץ?
צילום: עופר עמרם
ישראל כץ, שר התחבורה
צילום: בועז פיילר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים