החשמלית של ניסאן מתעכבת - הלקוחות זועמים
לקוחות החברה אשר הזמינו את הליף החשמלית, נאלצים להתמודד עם דחייה נוספת באספקתה. בנוסף, מי שאינו יכול להוכיח כי הוא מחזיק בעמדת טעינה, נזרק מרשימת ההמתנה
ניסאן ליף מקרטעת. לקוחות אמריקניים אשר הזמינו ניסאן ליף חשמלית, מכונית ה-"0 זיהום" של היצרנית היפנית, קיבלו הודעה כי הוצאו מרשימת ההמתנה למכונית. לקוחות אשר ממתינים למכונית טענו כי החברה ביקשה מהם להזמין מחדש, אם עדיין לא התקינו בביתם עמדת הטענה - שעלותה מוערכת בארה"ב בכ-2,000 דולרים. כדאי להזכיר בהקשר זה כי ניסאן הורידה את יעד מכירות הליף מ-20 אלף מכוניות בשנה, למחצית בלבד. למרות זאת, עד חודש מאי מסרה רק 2,167 יחידות, מספר כמעט זהה לנתוני שברולט באשר לוולט ההיברידית. כך מדווחת בלומברג.
הבייבי שלו. קרלוס גוהן יחד עם ניסאן ליף (צילום: AP)
מארק פישמן מקליפורניה, אשר הזמין את הליף בספטמבר 2010, מספר כי תאריך האספקה נדחה ראשית מאפריל למאי, ומאז הוא נדחה שוב ושוב בחודש. כעת חושש פישמן כי יאבד את ההטבה שמעניקה המדינה - כ-5,000 דולר - לרוכש רכב חשמלי. הטבה זו תוסר כנראה, שכן הסכום שיועד עבורה נוצל כמעט במלואו. בדיונים שנערכו לאחרונה על תוכנית הטבה חדשה, הועלתה הצעה להקטין את ההטבה ל-2,500 דולר בלבד.
קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, העריך בעבר כי עד 2020 יונעו כ-10% מהמכוניות אותן תייצר ניסאן, באמצעות חשמל. בבלומברג טוענים כי במקביל להערכה זו מנסה ניסאן להאיץ ככל האפשר את מכירות הליף, כדי להחזיר את עלויות ההשקעה בפרויקט המוערכות במיליארדי דולרים. אלא שאנליסטים מעלים לאחרונה תהיות, הנוגעות להצלחה העתידית של המכונית החשמלית. "הבעיות של ניסאן עם הליף מוכיחות כי מכונית חשמלית היא (עדיין) מוצר נישה, ואינה יכולה להימכר במספרים גדולים כמו מכוניות רגילות", כך בכיר באחת מחברות הייעוץ.
האתר אוטומוטיב ניוז דיווח כי הצונאמי שהכה ביפן, דחה תאריך תחילת ייצור הליף בארה"ב עד לסוף 2012. בניסאן צופים כי נפח הייצור של מפעל זה יעמוד על כ-150 אלף מכוניות בשנה, פי 3 מנפח הייצור היפני.