שתף קטע נבחר

האלטרנטור המוחלף הרס מנוע? המוסך יפצה

המוסך התקין אלטרנטור לא תקין, נהג המשאית לא עצר בזמן לאחר שהתחמם המנוע, והצדדים הגיעו בסופו של דבר לבית המשפט. מי יצא כשידו על העליונה, ואיזה עצות יש לנו לקוראים

מוסך שהתרשל בתיקון אלטרנטור (מחולל) למשאית איסוזו, וכתוצאה מכך גרם לפגיעה במנוע המשאית, חוייב לשלם על החלפת המנוע - 22,771 שקלים, ו-1,400 שקלים בגין תיקון רדיאטור (מצנן) שניזוק אף הוא. מתברר כי המוסך הביא על עצמו את תשלום הנזק, שכן החליט לתבוע את בעל המשאית, שסירב לשלם לו חוב של כ-17 אלף שקל בגין טיפולים במשאיות שבבעלותו. סירובו של בעל המשאית הוסבר בנזק שנגרם לו בגין תיקון האלטרנטור הכושל, אשר עלה לו לדבריו יותר מאותם טיפולים. לכן גם הגיש תביעה נגדית נגד המוסך.

 

בדיון בבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, התברר כי המשאית הוכנסה למוסך (מוסך חשמל רם לרכב בראשון לציון) לצורך החלפת אלטרנטור. אבל שמונה ימים לאחר שהורכב במשאית אלטרנטור משופץ, התקשר הנהג למוסך והודיע כי נורות אזהרה המצביעות על חוסר טעינה, נדלקו לפתע. במוסך אמרו לנהג להמשיך לנהוג בזהירות מאזור אשקלון - שם נדלקו נורות האזהרה - לכיוון המוסך בראשון לציון. כשהגיע הנהג לאזור פלמחים, שמע רעשים מהמנוע, והבחין בכך שחום המנוע עולה. לכן עצר והזמין את אנשי המוסך.

 

בדיקת הרכב העלתה כי האלטרנטור התפרק, וכי הרצועות המפעילות את משאבת המים והאלטרנטור השתחררו. כמו-כן נזלו מהרדיאטור המים. בעל המוסך החליף במקום את האלטרנטור ואת הרצועות, ואילו המשאית המשיכה בדרכה לחניון. לאחר שלושה ימים בהם לא נסעה, גילה נהגה כי חסרים מים ברדיאטור. הרכב נשלח לבדיקה במוסך "דיזל" - גם הוא בראשון לציון - שם הוחלף הרדיאטור, ובמוסך הובהר לנהג כי התגלו סימני התחממות במנוע, ויש על כן לבדוק אותו. המשאית הועברה למוסך המרכזי של איסוזו, ושם קבעו כי יש צורך להחליף מנוע.

 

בשלב זה החל ויכוח בין בעל המשאית לבין מוסך רם, לגבי גורמי הנזק במנוע, וזכותו של בעל המשאית לקזז את החוב. המוסך הציג חוות דעת של שמאי מטעמו, אילן בן ארצי, שאישר אמנם כי היה כשל בהתקנת האלטרנטור במוסך, וכתוצאה מכך השתחררו הרצועות. אלא שלטענתו, אין לכך קשר למנוע שעבר כבר מעל 300 אלף ק"מ, וכי ברגע שתוקנה התקלה ליד פלמחים, היה הרכב תקין לחלוטין. עוד טען כי המנוע לא נבדק על-ידי מומחה, ולכן אי אפשר לקבוע בוודאות מה גרם לו לשבוק. בכל מקרה, לטענתו הייתה זו רשלנותו של הנהג שגרמה לנזק, שכן אילו היה עוקב אחרי שעון החום, היה מגלה שהרכב מתחמם.

 

בעל המשאית הגיש לבית המשפט חוות דעת נגדית, של השמאי ויקטור עידן, אשר קבע כי כי הכשל במנוע נגרם כתוצאה מכך שהאלטרנטור הראשון שהותקן ברכב כשל, התפרק, וכי חלק ממנו כנראה פגע ברדיאטור הרכב, גרם לנזילת מים וכתוצאה מכך להתחממות המנוע.

 

שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, איריס סורוקר, העדיפה את גירסת בעל המשאית. בפסק הדין ציינה כי גם שמאי המוסך הודה כי היה כשל בכל הקשור לתיקון האלטרנטור. עוד ציינה כי במוסך שם תיקנו את הרדיאטור, צויין כי קיימים סימני התחממות במנוע. לדעתה, הונחו בפניה די ראיות כדי לקשור את הכשל בתיקון האלטרנטור להתחממות המנוע והצורך להחליפו. בסופו של יום חוייב בעל המשאית להחזיר למוסך את יתרת החוב שהיתה לו - כ-17 אלף שקל - אבל המוסך חוייב לפצות את לקוחו בעלות החלפת המנוע והרדיאטור.

 

מוסרי ההשכל למוסכים: הקפידו היטב על החלפים המשופצים שאתם מתקינים ברכב שמגיע אליכם לתיקון, ואל תתרשלו גם בעבודה. חגורות שאחראיות למערכת החימום צריך למתוח היטב, ולחזק את כל הברגים הנדרשים. ולנהגים: רצוי ואפילו נדרש להעיף מעת לעת במהלך הנהיגה מבט לעבר לוח המחוונים כדי לוודא שמא המנוע מתחמם. אמנם מעצבן לעצור בצד הדרך, אבל עלות החלפת מנוע גבוהה משמעותית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המוסך פישל וישלם
צילום: index open
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים