שתף קטע נבחר

"חוזרים לנחיתה". צפו בשחזור ההתרסקות בחיפה

כמה שניות לאחר ההמראה הודיע אחד הטייסים למגדל הפיקוח, כי הוא חוזר לנחיתה. משחזור התאונה שאירעה לפני כחודשיים עולה, כי בדרך לנחיתה פגע המטוס בצמרות העצים והתרסק. התוצאה הקשה: ארבעת הטייסים נהרגו במקום. האזינו לקשר

כך אירעה תאונת המטוס לפני חודשיים במפרץ חיפה, בה נהרגו ארבעה בני-אדם : זמן קצר לאחר שהמטוס המריא משדה התעופה במפרץ חיפה, הודיע הטייס על כוונתו לחזור לנחיתה בשדה התעופה. בדרך לנחיתה המטוס פגע בעצים, התרסק ועלה באש.

 

בתחילת השחזור נשמע קולו של אחד הטייסים מבקש אישור המראה ממגדל הפיקוח. לאחר שקיבל את האישור מהפקחית, אמר הטייס כי הוא יעקוף את בתי הזיקוק. המטוס הקל המריא לכיוון מזרח ואז הודיע אחד הטייסים: "אנחנו חוזרים

 לנחיתה". הפקחית שאלה: "קרה משהו?" ואחד הטייסים השיב "רות". אך, בחזרה לנחיתה התנגש המטוס בצמרות העצים והתרסק, לא רחוק מכיתות הלימוד של בית הספר הטכני של חיל האוויר.

 

בהתרסקות המטוס שאירעה באפריל האחרון נהרגו ארבעה בני אדם - מוסטפא אמין דראושה, בן 37 מנצרת, משה בנסל, בן 57 מזכרון יעקב, ישי הוך, בן 57 מחיפה, ומדריך הטיסה דוד (דייב) בכור, בן 65 מקריית ים.

 

מדו"ח החקירה עולה, כי החוקר קבע כי היה צורך בהחלפת חלק במטוס, מדגם צ'ירוקי 6. "מכון הבדק שטיפל במטוס לא היה מודע לדרישות היצרן", נקבע בבדיקה. על פי ממצאי החקירה, מאז הגעת המטוס לארץ ועד למועד התאונה, צבר המטוס שעות טיסה, שחייבו את החלפת הרכיב לפחות ארבע פעמים. מהדו"ח

 עולה, כי התקלה הטכנית שאירעה בטיפוס, זמן קצר לאחר הניתוק של מערכת הפליטה, נגרמה מהפרדת צנרת הסעפת, מדוד סעפת הפליטה והיא התבטאה ברעש חזק שהשמיע המנוע.

 

למרות שנשללה האפשרות לכשל טכני בתוך המנוע שגרם לתאונה, קבע החוקר, שקיימת אפשרות שהיפרדות צנרת הסעפת של מערכת הפליטה "שיחררה", דרך המרווח שנוצר, אוויר חם, עם CO מלווה בריח שריפה לתא הטייסים, שגרם לתחושת לחץ אצל הטייסים להגיע לנחיתה, מיידית, כמעט בכל מחיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים