Hunted - Demon's Forge: צרת אלפים, חצי נחמה
אורקים, אלפים, קוסמים ושדים - מה אין במשחק הזה? עלילה. אז האם לצוד עותק של Hunted - Demon's Forge במיידי או שיקח אותו השד?
<< עוד מגיימס: מבזק צהריים: סקארלט מנצחת
Hunted: The Demon's Forge הוא עוד משחק שהבטיח הרים וגבעות – ולא מקיים. בהסתמך על הטריילרים ציפיתי לשילוב מעניין בין עלילה מקורית, משחקיות Hack & Slash אינטנסיבית, קצת יריות מגוף שלישי ותיבול קל של משחק תפקידים. כל האלמנטים האלה קיימים בצורה כזו או אחרת בסלט הסופי, רק שברמת טריות ואיכות מפוקפקת. אבל בואו נתחיל מההתחלה, וההתחלה היא היכרות עם צמד שכירי חרב עליהם מוטלת משימה - להציל עיר זרה מהצבא הלא לגמרי הכי מוסרי בעולם, המורכב מחיילים דמויי אורקים.
עדינות באוזניים המחודדות שלה
האכזבה הראשונה שלי בכניסה לעולם של Hunted הייתה קשורה לענייני איכות עלילתית. הו, כמה הייתי מתפרע עם עלילה שמכילה בתוכה אורקים, אלפים, קוסמים ושדים. Hunted, מצד שני, מעדיף לצאת להרפתקה עם להב סיפורי שחוק מרוב שימוש.
לא רק הסיפור צפוי, גם את שני הגיבורים כבר ראיתם ושמעתם: Caddoc הוא לוחם שרירי ו-E'lara היא קשתית אלפית דקת-גו. עם זאת, למרות הארכיטיפים הידועים, המפתחים שחלפו פה קצת גנים, וכך קיבלנו שדווקא האלפית ה"עדינה" היא הישירה והצינית יותר בין השניים. למרבה הצער, הדמויות לא מעניינות כמו שהן היו יכולות להיות, לא מביעות רגשות אנושיים (או אלפיים) ואפיונן מתבסס ברובו על One-Liners מעוררי גיחוך קל במקרה הטוב, שטוחים כמו קרש במקרים אחרים. לפחות הדיבוב נעשה באופן מקצועי.
גם ברובד המשחקי, למרות ההבדל הברור בהופעתם החיצונית, ההבדלים בין Caddoc ו-E'lara בשדה הקרב לא באים לידי ביטוי בצורה מספקת. כל אחת מהדמויות יכולה להשתמש במתקפות Melee, לירות חצים ואף לבצע קסמים. Caddoc המגודל מעט יותר אפקטיבי בחזית בעוד ש-E'lara מתאימה אופטימלית לתפקידי חיפוי ותמיכה, אבל זה לא שהרגשתי שאני משחק עם סט יכולות שונה מהותית כאשר עברתי ביניהן.
המדריך למשתמש יגיע ב-DLC
מיד לאחר שהמשחק יעזוב את ידכם ויתן לכם להתרוצץ בחופשיות, עד כמה שניתן לקרוא להתקדמות במסדרונות בין זירת קרב אחת לבאה אחריה "חופש", לא תדעו מה אתם אמורים לעשות. איך נלחמים? איך משדרגים את הנשקים? למה זה נראה כמו Gears of War?
המשחק לא נותן לכם יותר מדי הסברים על סגנונות המשחקיות השונים המשולבים בו, אבל די מהר תגלו שיש קצת יריות מגוף שלישי, קצת ניפנוף בחרבות וקצת איסוף חפצים, ואף אחד מהם לא מפותח עד הסוף. למשל, רוב הציוד שתמצאו במשחק הוא חסר ערך לחלוטין - ואם יש לו ערך, יהיה לכם קשה לדעת זאת. אין שום אינדיקציה באשר לנזק שהנשק מסב בשנייה, כך שתצטרכו לנחש האם עדיף לכם להשתמש בחרב קטנה ומהירה או בגרזן כבד ואיטי.
התפריטים הם בעיה נוספת בדרך אל האושר הבתר-ושספי, והם לא אינטואטיביים, מלאים באנימציות לא נחוצות ולא מספקים בשום מקום פרמטרים בסיסיים לגבי מצב הדמויות וציודן.
אז... מתי הספקת לעבור ניתוח הסרת אונה?
מלבד הציוד, דבר נוסף נטול כל שימוש במשחק, הוא החבר/ה למסע שלכם, שנשלט/ת מחוץ למצב הקו-אופ על-ידי בינה מלאכותית בת יומה שחסרה כל כישורי התמצאות בשטח, לחימה ועבודת צוות. מאחר ובניגוד לצורה בה הוצג המשחק לפני צאתו, אין למעשה יותר מדי שיתוף פעולה בין הדמויות (אפילו הפאזלים - קלילים וחוזרים על עצמם - לא דורשים עבודה של שניים), לא מדובר בחסרון שהורס את המשחק, אבל הטפשות של ה-AI בוודאי לא משפרת אותו.
ישנם מספר מהלכי לחימה משולבים שכן מצריכים סנכרון ועזרה הדדית Caddoc-E'lara. למרות שהמהלכים האלה אופציונליים וממש לא דרושים להשלמת המשחק, אפשר לבצע אותם כשחקן יחיד על ידי החלפה מהירה בין הדמויות. עם זאת, שיטת עבודה זו לא מומלצת לאורך זמן משום שהיא מלווה בכאבי ראש ופרקי ידיים עקב שילובי כפתורים לא נוחים במיוחד.
בקיצור, אם תרצו למצות את השיתוף בין הדמויות עד כמה שהוא קיים כאן – מצאו לכם חבר אנושי (עם כל החסרונות שבעניין), כי על הבינה המלאכותית אי אפשר לסמוך. היא לא תנסה להציל אתכם כשתמותו, תתקע מאחורי התפאורה, ולפעמים תתחיל להתרוצץ בזירת הלחימה כאילו קטעו לה מחוש, פשוט כי היא לא יודעת לחשב מסלול הליכה כמו שצריך.
די ברור שהמפתחים יעדו את המשחק מראשיתו לקו-אופ בשניים, וזו חוויה טובה יותר מלהנחות את ה-AI המת מוחית דרך השלבים, אך גם כאן החבילה אינה מלאה כמו שהייתה צריכה להיות. אין פיצ'ר Drop In, וזאת אומרת שתצטרכו להתחיל שלב מהתחלה כאשר תרצו לצרף חבר למשחק. ובכלל, בשירותי האונליין של גרסת המחשב לא מצאתי שחקנים. מדבר ציה.
ההר שלא נגמר
חוסר תשומת הלב לפרטים הקטנים לא נגמרת בממשק ובאונליין; בזמן שתתרוצצו בשלבים הליניאריים תשימו לב לעיצוב אומנותי שחוזר על עצמו. סביבות המשחק לא משתנות כלל והנוף נשאר תמיד הררי-אפל עם בריכות לבה מבעבעות נכלולית. לרגליכם יונחו מכשולים בלתי נראים, כנראה תוצאה של עיצוב גיאומטריה לקוי, בעיות במצלמה יגרמו לכם לצעוד אל מותכם כתם בעולם של רשעים, והדובדבן שבקצפת הוא הבאגים, בשביל אלמנט ההפתעה. פעם אחת המשחק סירב להתקדם עם סיפור העלילה הראשי, ורק טעינתו מנקודת השמירה האחרונה אפשרה לי להמשיך בדרכי להצלת העולם.
השורה התחתונה: עם רעיונות לא הולכים למכולת
רעיון הקו-אופ פעולה-פנטזיה שבבסיסו של Hunted אטרקטיבי לטעמי, אבל עם רעיונות לא הולכים למכולת. אפילו בלי עיצוב שלבים וכתיבת עלילה מעניינים יותר, אם רק המפתחים היו מסיימים את העבודה עליו כמו שצריך הוא היה יכול להיות כותר קטן ומהנה. במצבו עכשיו, לא הייתי נוגע בו לפני טלאי או שניים ומכירת חיסול ב-10-15 דולר, לשם הוא צפוי להגיע להערכתי תוך מקסימום חודשיים.
ציון:
(הכוכבים עצמם עוד לא הגיעו מהמפעל)
יאהבו: מי שאוהב כל משחק עם אלפיות דקות-גו, ולא משנה האיכות
ישנאו: רוב מי שנשאר
עוד בגיימס: THQ סוגרת את מפתחי Homefront >>