עכשיו זה כבר רשמי: ב.מ.וו מציגה M5 חדשה
היצרנית הגרמנית חושפת סוף סוף את ספינת הדגל הביצועיסטית, לה המתין עולם הרכב במשך חודשים ארוכים. בתבשיל: מנוע כפול מגדשים, 560 כ"ס ומהירות מרבית של מעל 300 קמ"ש
המלכה נחשפה, ושומרת על מאפייניה. ב.מ.וו M5, אחת המכוניות היותר מעניינות בתעשיית הרכב בעיקר בעשור האחרון, זוכה לגרסה מעודכנת. ואם מישהו חשש שמא מכונית הסדאן הביצועיסטית, תאבד משהו מפוטנציאל הכוח האדיר שהיה בה בעבר, הוא מוזמן להרגע. המכונית שנראה כי המציאה פחות-או-יותר את השילוב בין שימושיות משפחתית לביצועי ספורט מאזור מכוניות העל, זוכה לשדרוג של יותר מ-10% לכוחה, ותציע מעתה 560 כ"ס בשליטת רגל ימין, תוספת של 53 כ"ס לעומת הדגם היוצא.וכן, זה בערך פי 4 מהמשפחתית שלכם.
דגמי M5 של ב.מ.וו, אשר עשו באופן מסורתי שימוש במנועים אטמוספריים (ללא מגדש), יאלצו להסתדר עם דור חמישי ששבר את המסורת המשפחתית, בעזרת מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר כפול-מגדשים. תודות להגדשה, המנוע החדש - שהחליף את ה-V10 בנפח 5.0 ליטר הזכור מאד לטוב - משיג, כמקובל במנועי טורבו, את שיא המומנט המרשים (69 קג"מ) כבר ב-1,500 סל"ד. בב.מ.וו מסבירים שיחידת המנוע החדשה אמורה להעניק ל-M5 את הדחף הטיפוסי לדגמי החברה, ומבהירים כי זו תגיע ללא השהיית טורבו כלשהי. אל המנוע תשודך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד ייעודית.
ה-M5 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות בלבד, ותגיע - בעזרת חבילת M ייחודית - למהירות מרבית של 305 קמ"ש. מי שיותיר את ה-M5 שלו במצב סטנדרטי, יאלץ להסתדר עם הגבלת מהירות ל-250 קמ"ש בלבד. ב.מ.וו מבטיחים אגב כי למרות עליה של כ-10% בהספק ו-30% במומנט המרבי, צריכת הדלק תרד ב-10% בממוצע - עד כדי 10.1 ק"מ לליטר. אנחנו מוכנים להסתכן ולהבטיח שצריכת דלק שכזו במסלול ממוצע, אפשרית רק אם ה-M תהיה קשורה לרכב גדול שיגרור אותה ממקום למקום.
ב.מ.וו M5 נהנית גם ממוניטין של קובעת אמת-מידה בכל הקשור להתנהגות ואחיזת כביש של מכוניות סדאן גדולות. מה שמסביר מדוע טורחת ב.מ.וו להבטיח שגם הגרסה החדשה לא תסטה מהמקובל. לדבריהם, חלוקת המשקל אופטימלית עוד יותר, דיפרנציאל אחורי אלקטרוני מוגבל החלקה חדש ותגבור שונה להגה, יאפשרו זאת. אגב, זה המקום להזכיר כי עד לפני זמן לא רב גרסו שמועות כי ה-5 החזקה ביותר תזכה למנוע עם 600 כ"ס. מישהו יהיה ללא ספק מאוכזב.