אחרי הקוטג': קריאה שלא לקנות גבינה לבנה
במסיבת עיתונאים מאולתרת, בדירת מגורים ישנה בתל-אביב, אמרו מארגני מחאת הקוטג': "אנו מכריזים על חרם מיידי על הגבינה הלבנה עד שתוזל. הציבור בישראל הוכיח שהוא גרם לירידה במחיר הקוטג' ובכך הראה את חוסנו"
אחרי שיותר מ-70 אלף חתמו על העצומה שלא לרכוש קוטג' , מסמנים להם מארגני המחאה מטרה חדשה - הגבינה הלבנה: במסיבת עיתונאים, שכינסו הערב (יום ה') בתל-אביב, הם קראו שלא לרכוש עוד גבינה לבנה, עד שהמחיר יירד לפחות מ-5 שקלים.
במסיבת עיתונאים מאולתרת, בדירת מגורים ישנה בתל-אביב, הודיעו חמשת מובילי המאבק, שהכירו לראשונה בתחילת השבוע עם פרוץ המאבק: "אנו
מכריזים על חרם מיידי על הגבינה הלבנה עד שתוזל. הציבור בישראל הוכיח שהוא גרם לירידה במחיר הקוטג' ובכך הראה את חוסנו".
מארגני המחאה גם קבעו מחיר לגבינה: "אנו דורשים מחברות המזון להודיע לציבור על הורדת רמת המחירים למחיר נסבל, וקוראים לציבור לרכוש את הקוטג' במחיר 5 שקלים, אך דוחים את כל המבצעים החד פעמיים וקוראים לקנות את הקוטג' רק אם יימכר במחיר נסבל וקבוע של 5 שקלים".
מסיבת העיתונאים בתל-אביב (צילום: עופר עמרם)
ראשי המאבק ציינו כי הם מתרגשים מהתמיכה הרבה למאבק, ששייך לכל אזרחי ישראל. "אנו אזרחים מהשורה, שמגדלים משפחות ונקרעים תחת נטל המחייה. המאבק הזה חייב להצליח. הציבור לא מוותר יותר ולא מוכן יותר שיעשקו אותו. מאבקנו נשא פרי עם הורדת המחירים, והקוטג' מבחינתנו הוא לא המהות, אלא הסמל. אנו דוחים בתוקף ניסיונות של גורמים אינטרסנטים לפגוע במאבק וניסיונות של גורמים המנסים לגרוף הון פוליטי".
כל חודש - מוצר אחר יוחרם
בעמוד הפייסבוק של קבוצת המחאה נכתב: "בכל חודש נערוך חרם על מוצר מסוים שהמחיר שלו מתייקר בלי שום פרופורציות. לא יכול להיות שמוצר של חברה ישראלית שמיוצר בישראל יעלה כאן מחיר X ושנראה את אותו מוצר בדיוק נמכר באירופה או ארה"ב במחיר נמוך בכ 50% וזה למרות עלויות השינוע של המוצר. אין סיבה שידפקו אותנו בלי שום פרופורציות".
מוצר | מאי 2006 | מאי 2011 | שיעור שינוי | בפיקוח? |
גבינה צהובה קשה מחלב בקר | 4.20 | 4.52 | 7.6% | כן |
לבן | 1.40 | 1.51 | 7.9% | כן |
חלב מפוסטר לא מועשר בקרטון | 5.17 | 5.99 | 15.9% | כן |
שמנת חמוצה | 2.02 | 2.36 | 16.8% | כן |
חמאה לא מלוחה | 2.72 | 3.18 | 16.9% | כן |
יוגורט טבעי במיכל פלסטיק | 2.40 | 3.10 | 29.2% | לא |
גבינה לבנה רכה | 5.35 | 7.07 | 32.1% | לא |
גבינת קוטג' | 4.91 | 7 | 42.6% | לא |
התגובה הראשונית של רוב רשתות השיווק היתה הכרזה על מבצעים נרחבים, שהביאו בתחילה דווקא לגידול במכירות הקוטג', אולם עתה נדמה
כי המחאה מתחילה לחלחל: ברשת מגה דיווחו על ירידה של 20% במכירות שלושת מותגי הקוטג' של תנובה, טרה ושטראוס, לאחר שנמנעו מהורדת מחירים.
"רשתות המזון עושות הנחות ליומיים-שלושה ומבקשות לנתב את המחאה לרווחתן, כאשר הצעדים הללו ממומנים על-ידי גורמים כלכלים אינטרסנטיים", הלין אחד ממארגני המחאה. "אנחנו רוצים שכולם יתחייבו שהמחירים האלו יישארו כפי שהם לאחר ההנחות, לפחות עד סוף 2012".