שתף קטע נבחר

 

צפו: סיור בעולם התחתון של ת"א - מנהרות חשמל

תוך פחות משנתיים יוכנסו קווי המתח הגבוה על נתיבי איילון למנהרות ייעודיות מתחת לקרקע. סימן מעודד לרכבת תחתית? "הבעיה בראש, לא בחפירה", אמר מהנדס העיר לשעבר

ברוכים הבאים לבטן האדמה: קווי המתח על עורק התחבורה הראשי של גוש דן, נתיבי איילון, צפויים לרדת תוך פחות משנתיים למנהרות ייעודיות בעומק של 10-20 מטרים מתחת לפני הקרקע. בכך, יושק אחד הפרוייקטים הגדולים של חברת החשמל בשנים האחרונות, שיצא לדרך ביוזמת עיריית תל אביב. סיירנו במנהרות, וכך זה נראה:

 

כניסה למנהרות החשמל של גוש דן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

המנהרות שייקלטו את הכבלים הארוכים כבר מוכנות. מערכות טכנולוגיות מתקדמות הותקנו בהן, ומאפשרות שליטה ותפעול מלאים בתוכן. "מטרת הפרויקט היא להפוך את הסביבה לבטוחה ואסתטית יותר עבור תושבי תל אביב", הסביר ל-ynet

מנהל מחוז דן בחברת החשמל, פוקס לזר. "ניהול אספקת החשמל במקום אורבני מחייב לעיתים למצוא פתרונות יצירתיים וטכנולוגיים כדי להבטיח את אמינות אספקת החשמל", הדגיש.

 

על רקע עבודות הכרייה והציפייה להצבת הכבלים, הכניסה לבטן האדמה מעלה שאלה אחת מתסכלת: כיצד "נוצרו" מנהרות מרשימות מעין אלו תוך שנה וחצי, בעוד פרויקט הרכבת התחתית בישראל תקוע זה עשרות שנים? על פי מהנדס העיר בעבר, ישראל גודוביץ', התשובה אינה טכנית והמנהרות לא מהוות סימן מעודד. "לעולם לא תהיה רכבת תחתית בתל אביב. אין שום בעיה לחפור מנהרות בעיר, כי מדובר באדמה רכה יחסית. הבעיה היא בראש", קובע גודוביץ'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנהרות החשמל. "סביבה בטוחה ואסתטית יותר"
צילום:בן קלמר
מומלצים